Tanzanija i Zanzibar- smeštaj, prevoz

29 posts in this topic

Pozdrav putnici,

treba mi informacija putnika koji su bili u Tanzaniji i Zanzibaru, a tiče se cena smeštaja i prevoza. Ono što sam uspela da pronađem, prilično je skupio, npr., oko 70-80 dolara za jedno noćenje. Takođe, brod iz Dar es Salama do Zanzibara je 50 dolara. A što se tiče cena karata za voz je oko 30- 40 dolara. Da li je zaista ovoliko skupo ili ima povoljnije, naravno ne tražim lnikakav uksuz, ali da je koliko toliko pristojno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmedju Dara i Zanzibara se nalazi more tako da voz nije opcija :)

Brodova ima raznih, za one najbrze je karta 30-ak dolara u jednom pravcu ali nisam siguran, tako su mi rekli, ja sam putovao avionom.

Prevoz na Zanzibaru jeste relativno skup, taksi od aerodroma do hotela je nekih 40-50$ ali prosto nema drugih opcija. Tamo moze da se pokusa sa lokalnim prevozom, tzv dalla-dalla a u hotelima moze da se dogovori prevoz dosta povoljnije.

Mislim da bi najbolja opcija bilo iznajmljivanje kola, narocito ako je nekoliko ljudi u pitanju.

To za hotele nije tacno i nikako ne bih preporucio rezervisanje preko interneta. Treba otici tamo i pregovarati.

Preporucujem Kendwu i Nungwi na Zanzibaru, ja sam bio u Kendwi i placao veliku dvokrevetnu sobu sa velikom terasom, u hotelu nekih 100 metara od mora 12$ po osobi . Moze da se nadje i jeftinije ali meni je ovo odgovaralo.

Soba je otprilike ovakva:

room.jpg

Ima klimu, sa desne strane je jos jedan krevet, kao neki pomocni, sta li... u drugom cosku frizider a tamo napred u produzetku kupatilo (stalno ima tople vode).

Spolja izgleda ovako, vidi se terasa:

concrete-bungalow.jpg

U "kopnenoj" Tanzaniji nisam bio pa ne znam kakva je tamo situacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na odgovoru i fotografijama. Imaću na umu navedeni smeštaj prilikom odlaska na Zanzibar.

Nego pročitah negde na Internetu da je Tanzanija jedna od najsiromašnijih zemalja. Kako lokalno stanovništvo plaća prevoz? Pretpostavljam da su onda različite cene prevoza za turiste i lokalce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na odgovoru i fotografijama. Imaću na umu navedeni smeštaj prilikom odlaska na Zanzibar.

Nego pročitah negde na Internetu da je Tanzanija jedna od najsiromašnijih zemalja. Kako lokalno stanovništvo plaća prevoz? Pretpostavljam da su onda različite cene prevoza za turiste i lokalce?

Lokalci se krecu dalla-dallama i to otprilike izgleda ovako

2712367-THE_DALLA_DALLAs_Zanzibar_Island.jpg

5055363042_635d949af5.jpg

Taj prevoz je dosta jeftin, zaboravio sam sad koliko tacno kosta ali znam da je nesto simbolicno po nasim standardima.

Zaboravio sam da napisem da mnogi hoteli, narocito u sezoni, imaju varijantu da organiziju minibus koji se placa nekih 5-10$ do Stone Towna a sa vozacima moze da se dogovori da vas cekaju ili pokupe kad se dogovorite, dosta su fleksibilni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bus od Dar es Salama do Mosija (na granici sa Kenijom) sam platio 15 dolara

a cene zavise od prevoznika i kvaliteta autobusa

za tu relaciju se kretala od 10 do 30 dolara

trajekt od Dara do Zanzibara se krece od 20 do 40 dolara u jednom pravcu

takodje u zavisnosti kod kojeg prevoznika kupujes karte

dala dala po Zanzibaru je povoljan i koriste ga i poneki turisti

turisti najcesce iznajmljuju taxije i za grupu kombije koje plate po dogovoru za ceo dan da ih voze od destinacije do destinacije

kombi za ceo dan (oko 10 mesta) su trazili od 60 do 150 dolara

dala dala ima puno i cesto ali poslednji su oko 18, 19 casova

naj dalja destinacija je oko 2000 silinga (oko 1 euro)

stanovnistvo je jako ljubazno i vise puta su nama ustajali da mi sednemo u vozilo a oni su visili sa spoljne strane vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par najnovijih informacija za Zanzibar.

U poslednje vreme zbog novih avio kompanija koje lete iz Beograda pojavljuju se povoljniji letovi za nas prema Zanzibaru. Postoji mogućnost ,od čega zavisi i cena karte, da se na Zanzibar stigne preko Najrobija do Stone Towna ili direktno do Dar el Salama . Ukoliko odlučite da idete do Dar el Salama moja preporuka je da rezervišete hotel tik do luke polaska ferija. Meni Dar el Salam nije bio bitan niti interesantan. Jedino što mi je bilo interesantno da par ulica koje su na 10 min . hoda do lule u toku noći zažive od lokalnih restorana i hrane koja se priprema na ulici, i to je lepo videti i osetiti pa zato spominjem. Malo bi vam značilo kad bi vam sada preporučivala i opisivala hranu koja je u ponudi , i iz tog razloga ću vam reći da šta god da poručite iz ponude je stvarno ukusno i porcije su pristojne veličine. Cene su iste koa i za sve ostale lokalne ljude. A videćete da su uglavno lokalni ljudi gosti. Samo bi skrenula pažnju na hlebne lepinjice koje se zovu Ćapati. Morala sam da kažem lepinjica i ako one stvarno nisu lepinje više liče na našu deblju palačinku. Negde su stavrno kao palačinke a negde su ipak više hlebaste. Prave se od crnog brašna i služe se uz jelo , pa se Ćapati kida i sa njim jede hrana , ili je već isečen na trouglove . Vrlo je jeftin , a cena opet zavisi gde ga naručujete. Na ulici je oko 1000 tanz šilinga a na plaži jedan Ćapati košta 2000tš. Preporučila sam da ukoliko dođete u Dar el Salam izaberete hotel koji nije dalje od 10 min hoda od luke i ferija , jer je to dovoljno da bi sutra ujutru mogli da poranite na feri.

Sve feri kompanije , kojih ima nekoliko pa ih ne bi nabrajala, zahtevaju da se dođe 1 sat pre polaska. Ukoliko niste unapred rezervisali kartu onda poranite još 1 sat ranije da bi ste kupili kartu za feri. Poslovnice svih feri kompanija nalaze se u luci jedna pored druge , a čekaonice i šalter sala su kao da ste negde u zapadnom delu Evrope. Karte za feri se kupuju uz pasoš. Cena ferija za lokalno stanovništvo u jednom pravcu je 20.000tš ali vi kao očigledan stranac nećete dobiti kartu po toj ceni. Stranci plaćaju 35$ u jednom pravcu od Dar el Salama prema Stone Townu. I cena karte podrazumeva da ćete biti smešteni na gornjoj palubi u VIP kabini veličine 15m2 sa klimom da se smrzneš , posluženjem od čaja , soka i kolačiča. Ukoliko nećete da sedite u kabini niko vas neće smetati da sedite među lokalnim putnicima. A to svakako preporučujem jer je pogled sa gornje platforme fantastičan , i vidi se deo plaže i nemojte propustitit kad feri pristaje u ST.

Ukoliko se pre puta informišete preko Wikipedije o ceni feri karte gde navode da je cena karte 35$ pa posle na šalteru vidite da je cena 20.000tš , nemojte se zbuniti . Na Wikipediji nisu precizni i ne kažu da stranci moraju platiti VIP kartu 35$ . Onako kako oni navode deluje da je to lokalna cena preračunata u dolare.

Put do ST traje oko 2 sata , pa uživajte u prizorima ko zna šta će se vama prikazati. Možda delfini , možda jato riba pri površini i jato galebova koji su ih uočili pa se obrušavaju na njih i hvataju ih pri površini.

I kad stignete u ST prvo ćete videti nekadašnju sultanovu palatu ili kuću čuda , koja je nekada bila najviša zgrada u ST i prva imala lift. Sada je muzej u ulazak se naplaćuje 5.000tš. Ulaz do 6 p.m. Do nje je odmah stara tvrđava u kojoj su držali robove dok ih ne prodaju. A sad je tvrđava mesto kulturnih zabava , pozorišnih predstava , muzičkih događaja. A preko puta kuće čuda i tvrđave je šetalište u toku dana a uveče Ferogani ili kako se već izgovara garden ili nočni riblji market. Tu ima svega i to je raj za oči i za stomak. Negde sam pročitala na forumu da je primedba da je na nočnom marketu skupo. Nije bagatelno sigurno . Jastog nikada nije jeftin nigde ali nije ni preskup. Toliko ima raznovrsne hrane da sada ne mogu da se setim cene hrane pojedinačno na pijaci. Samo znam da je tu najjeftinije da se uveče jede , za razliku od prozapadnih restorana tipa Merkjuri na obali , koji imaju baš baš visoke cene. Koliko se sećam cena nekog običnog pića u Merkjuriju jeod 6.000tš ,a čaša ceđenog soka od šećerne trske i lajma na noćnoj pijaci je 1.000tš. Porcija pirinča sa masala sosom u lokalnom restoranu Lukman ili lokalnom restoranu koji se nalazi odmah do Merjkurija je 2.000 ili 2.200tš .A ako uzmete još neki dodatak od mesa, ribe ili nap. oktopod u crvenom kari sosu onda je cena jela sa pirinčem i npr. sprajtom 6.200tš. Ovo je kao luksuznija varijanta.

Zato navalite na noćnu pijacu jer tu je uveče ceo svet iz ST , ne samo turisti već i lokalci. Svi sede na obali dok posmatraju lokalne momke kako sa doka skaču u jako plitku vodu. Ima tu mnogo stilova skokova i bravura i razbijenih stomaka. Skokovi se oduže do u kasno noću , i sve to donosi jako lepu atmosferu i svi se super provode. Posle večere na nekoj od lokalnih trafikica možete kupiti lokalno pivo ili pivo od Džumbira . Tamo ga zovu Zanzibarska ili Tanzanijska koka kola. S obzirom da koka kola prozvodi tu brstu piva, i košta tu na obali 1.000tš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi ste ušli u Stone Town morate proći carinsku i pasošku kontrolu i dobiti još jedan pečat u pasošu i ako ste još uvek u Tanzaniji. Nisam žurila jer sam htela polako da uživam u pogledu na egzotiku koja je prolazila pored mene. Muškarci su nosili neke vezene kapice a žene su nosle duge crne haljine ali su ima marame bile od neverovatne palete boja. Aneke su nosile haljine najvedrijih boja. Svaka je nosila drugu boju , i to ne bilo koju boju već onu koja ne može biti intenzivnija. Marame su bile povezane na hiljadu načina i nijedan nije bio isti. Odmah sam zapazila da su uspevale da ukombinuju boju marame sa tašnicama. I za kratko vreme se moglo primetiti da su dosta visoke i lepe , sređene. Neke su nosije jako puno nakita . Zato na ostrvu i ima puno zlatara sa jako lepim komadima nakita , za razliku od od naše jednostavnosti.

U ST nećete oći da uđete ukoliko nemate potvrdu o vakcinaciji protiv žute groznice ili ti žutu knjižicu. Jedna gospođa kod pasoške kontrole proverava. A onda kad sve to obavite podignete pogled prema izlaznoj kapiji i vidite velikim slovima natpis ZANZIBAR. Kad zakoračite kroz kapiju shvatite da ste napoknon došli gde ste dugo priželjkivali u egzotiku koja je jedinstvena . Smatram da posle svih mojih pređenih kilometara to mogu reći. Maja Volk kaže da se na Zanzibaru oseća u vazduhu , gde god bili , miris začina što opravdava drugo ime Zanzibara -ostrvo začina. Setila sam se toga kad sam zakoračila kroz kapiju. I oseti se moris cimeta , kima , karanfilia , džumbira. Navedeni začini i još šaka njih se koriste u svakom njihovom jelu. Unaokolo ima mnogo restorana i hotelskih kuhinja iz kojih kao u crtanom filmu se izvija miris i aroma jela začinjenih začinima sa ostrva. I tako se taj miris pronosi gde god da bili na ostrvu u ST a i na celom ostrvu svuda su domaće kuhinje.

Pre polaska čitala sam putopise ljudi sa ovog i drugih foruma i o njihovim iskustvima kod izbora smeštaja, i došla do sledećeg zaključa. Smatram da je najbolje rezervisati smeštaj blizu pristaništa i to iz više razloga.

1. Lakše je u tom delu grada naći svoj hotel nego u centru ST , nečete se izgubiti i tražiti da vas u povratku dovedu do hotela.

2. Ukoliko je smeštaj blizu pristaništa lako izađete na glavnu ulicu pored obale , na kojoj se nalazi jedan od preporučenih lokalnih restorana , pred retorana Merkjuri, u produžetku je deo plaže sa brodićima lokalnih ribara koji su bitni za Prizon island, dalje je muzej pa onda kuća čuda i noćna pijaca.

3.Od luke je lako i brzo doći do polazne stanice lokalnih buseva koji se zovu dala-dala, i do zelene pijace i pijace začina

4. Ujutru svi ribari dolaze u luku da prodaju ulov od prethodne noći , i tada svi sa Zanzibara dolaze u luku...jedinstven prizor za posmatrati sa terase hotela . Ukoliko vam hotel gleda na luku. Dovoljno je bilo da sednem na stepenište ispred hotela i da sa foto aparatom čekam . Opet šarenilo od boja njihove garderobe i žeskih marama , raznih korpa . Prolazili su pored mene svako sa svojim vrstom ribe. Kad sam sa dala-dala išla na sever ostrva stali smo u neki hotel samo da bi vozač isporučio neku ogromnu ribu nalik na sabljarku hotelu. Riba je bila spakovana u korpu ispletenu od lišća i postavljena na krov busa.

Ukoliko ipak zalutate lutajući ulicama ST, jer je to najbolji način da ga doživite, zamolite nekoga da vas dovede ili uputi ka vama poznatoj lokaciji. Npr. prema Anglikanskoj crkvi pored koje se nalazi cenjeni restoran Lukman ili prema Kući čuda i tvrđavi. Kad mi se žurilo, a nisam imala vremena da se pravim pametna, zamolila bih nekoga da me uputi u pravi pravac, a zauzvrat sam im poklanjala po nešto što sam sa tom namerom za poklon ponela od kuće. Nekako su svi lakovi za nokte mojih prijateljica kupljeni kao neuspeli pokušaj završili kod mene. A ja sam odlučila da sa sobom ponesem sve te boje , češljiće , nakit , stare satove da bi ih poklonila.Neyaboravite i staru garderobu kao poklon.

Prednji savet sam dala i prijatelju iz Hrvatske koga sam upoznala na mom prvom putu u Afriku , koji je bio na Zanzibaru dve meseca nakon mene. Ovaj put nismo uspeli da ponovimo da budemo zajedno u isto vreme u poseti Africi. I savet mu je bio koristan. Zato ako me poslušate , obavezno za početak zamolite nekoga iz hotela da vas sačeka kada dođete , da bi vas najlakše doveo do hotela a vi dobro zpamtite pravac i okolne markere.

Sada nakon prvog iskustva i ukoliko bi se ponovo vratila na Zanzibar volela bih da budem u ST i da svakog dana idem na drugu plažu . Sredina Zanzibara je lepa dok iz dala dala posmatrate Zanzibara. Jedinstveno iskustvo je da više od jednom se vozite sa lokalnim stanovništvom , gurate se dok vas od teskobe smanjuju za jedan konfekcijski broj. Ali opet bih išla.

Dala dala prevoz po osobi košta od 1500 do 2000tš , s obzorom da sam išlao od početne do poslednje stanice. A za kraće relacije procenite sami. Uglavnom plaćajte za sebe lično a ne grupno da ne dođe do nesporazuma koliko je 8x2000 i sl.

Postoje dve vrste dala dala , osnovni je kao neki kamiončić sa krovom i u njega bi tebalo da stane 22 duže a u mini vanu 11 ili 14 i on je klimatizovan. Cena je ista. Mini van je komotniji a osnovni već sam rekla ali je za preprouku. Nikada nećete videti onaj čarobni Zanzibarski svet ako ne idete tim dala dala. Devočice i ranije opisanim haljinama i maramama koje prašte od smeha kad vas ugledaju u busu. Smeh što bi mi rekli ko lud na brašno. A onda se bus puni i puni i nema više mesta...al to mi mislimo , uvek ima još mesta. Uzimam devočicu u krilo jer druge sede na drugim krilima , dok nako već čuči na sredini busa a momci vise napolju na vratima. Preuzmam torbu neke žene koja transportuje koku i pile . Koka se razgoropadila i svo svoje nezadovoljstvo iskaljuje na pile kljucajui ga baš pravo u glavu . Pa sam morala da poturam svoj dlan pred njen kljun da bi juniora zaštitila svaki put kad se ona razgoropadi. Gde god bili na ostrvu odn. plaži , pitajte vožača kad kreće sa tog dela plaže poslednji bus da bi ste isplanirali vreme povratka.

Plaža Nungvi se nalazi na samom vrhu ostrva i prepuna je hotela , restorana . Plaže su male tek destinu metara , kolki je razmak između restorana ili hotela. Hotelii su baš luksuzni i nema primese divljine kao na istočnoj strani ostrva. Malo ispod Nungvi plaže ili 1 ili 2 bus tanice u povratku prema ST je plaža Kendwa. Plaža je proglašena za jednu od najlepših plaža sveta i na ostrvu. Atmosfera na plaži je prava rezorstka , voda za plivanje kad se hoće , hoteli i restorani okolo, lokalne pijace sa suvenirima, lokalni momci ili turisti igraju fudbal ili odbojku na plaži, vožnja kajta i sve sl. Milina. Nemam ništa protiv za povratak na ovu plažu.

Cena hrane u restoranima na plaži je raznolika , ali možete ručati npr. rižoto sa morskim plodovima za cenu od 7 do 10$ , oktopod u crvenom kari sosu ili samo grilovan sa pirinčem je 12000tš. Inače za 1$ se dobije 1560tš ako razmenjujete veću novčanicu ili više novca. U protivnom je kurs niži.

Cene začina na lokalnoj pijaci u ST je 2000tš za vrećicu bilo kog začina , to je od prilike 100-200g. I tu je sve mnogo povoljnije nego bilo gde na ostrvu gde traže za tu istu vrećicu 4000 ili 5000tš. Na pijaci je npr. ispleteni venčić od karanfilića 5000tš. Masai narukvica za nogu , koje nižu Masai Žene na plaži , su takođe 5000tš , pa kome je mnogo neka se cenjka. Domaći sapuni u prodavnicama namenjenim za strance su po kom 1500tš. I ima raznih "ukusa" od cimeta , karanfilića , džumbira, jasmina , jalan jalan cveta od koga prave i lepe kreme za lice. Obratite pažnju na ove cene jer ukoliko odete na Spajs turu tamo će van kom sapuna naplaćivati 10.000tš, sa izgovorom da je to zbog priloga za lokalno stanovništvo. I ta fora se svuda ponavlja.

Zaboravih da navedem kako da znate koji dala dala ide u kom pravcu. Na svakom busu ima broj i piše gde ide ,ali je napisano njačešće na Svahili jeziku. Zato se pre puta preko Lonli Planeta informišite jer u njemu ima tabela sa brojevima buseva i u kom pravcu ide. A ako ne nađete LP onda kad nađete stanicu dala dala buseva pitajte bilo koga u kom pravcu je polazna stanica za željenu plažu ili koji broj ide na tu plažu . Samo tada budite spremni da će "ljubazni pomagač" tražiti nagradu za tu uslugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ST je najbolje otići na izlet na Prison Islan na kojem su smeštene džinovske kornjače . Unajmite motorni čamac sa lokalnim ribarom i to će vas koštati 40$ . Vožnja traje oko pola sata . Možete poraniti pa stići ujutru oko 10 ili 11 kad se kornjačama daje neka kupus hrana. Na Prison islandu možete i ceo dan ostati je je plaža koja ga okružuje predivna , sitan pesak , čista voda , u vodi ima rupnik crvenih morskih zvezda. Ulaz kod kornjača se ekstra plaća 7.000tš. U okviru ostrva postoji hotel i restoran ...pa ako vam zatreba ukoliko duže ostanete.

Ukoliko želite da se držite sa delfinima ili da vam se posreći da plivate sa njima onda idite na plažu Kazimkazi , koja se nalazi na jugu ostrva. Morate na plaži da budete u zoru oko 6 sati , inače ništa od delfina. Meni se sviđala plaža Kazimkazi . Ima nekoliko uvalica sa rezortima , plaže su uvučene - ima jedna tako reći zajdenička sa koje se polazi čamcima na delfine . Ona je dugaćka. Ja sam uživala u pogledu iz broda prema obali , na kojoj se nalaze i mnogobrojna stabla Baobaba drveta. Toliko su debela da ih jedva i deset ljudi obuhvati , ako sam dobro procenila. Izlet na delfine uključuje i ručak u lokalnom restoranu , dok se oko vas motaju deca i prodaju priveske u obliku delfine , za uspomenu.Budite pažljivi kad šetate kroz vodu na toj plaži , jer ima dosta usidrenih brodova i može se desiti da nevidite sidro u vodi i da zapnete i da se povredite.

Ukoliko želite da vidite šumu Mangrovog drveća , koje raste na granici slatke i slane vode idite u Jozani šumu. U njoj žive i Crveni Kolobus majmuni, ulaz u np Jozani šume je 8$. Novac od ulaznice se koristi za održavanje šume . Majmune možete slučajno videti i iz busa dok prolazite kroz šumu jer tu prolazi asfalrirani put prema ST. Nepreporučuje se da sami na divlje uđete u šumu.

Na Zanzibaru ima dosta komaraca pa se stalno mažite sredstvima protiv komaraca , ja sam koristla preparat Citronela . Nešto slično Autanu, nisam imala problema. Menadžeri hotela svako veče su svojim sredstvima zaprašivali naše sobe.

Još neki savet pre nego što završim. Što se tiče suvenira... pravi su majstori svega što naprave. Škrinje sa Zanzibara, slike , maske , nakit izrađen od perli , kostiju životinja... cene su visoke i oni nemaju predstavu da je u svetu kriza .Ta informacija još putuje prema njima. Videla sam da još uvek prodaju cd kompilacije afričke muzike koju sam ja kupila 2006 u Keniji , i koja je bila zastarela još tada a kaomoli sada . I ako imaju jako lepe nove pesme novostasalih izvođača. Što mi je dokaz da tamo vreme sporo prolazi i promene su spore.A kod njih još uvek stoji ubeđenje da je svaki beli čovek prebogat i put love.

U toku boravka nisam imala nikakvih problema sama da lutam ST , na pijacu začina , voća i povrća , mesa , ribe sam išla čak više puta . U početku mi je bilo malo nelagodno dok oni svi bulje u mene ...bela žena sama luta, ali sam se brzo privikla na njihove komplimente i potebu da mi se jave i skrenu pažnju. Na pijaci se svašta može videti, a najviše sam se šokirala kad sam čula tup udarac pada nečeka. Pogledala sam i videla nekog lokalca kako sa krova busa baca ogromnu ražu . Bila sam zgrožena surovosti situacije ...a pri tom nije bila jedna nego dve velike raže. Sad mi kao krivo što taj momenat nisma barem snimila kao klip ali mi je tog momenta delovalo suviše surovo za moju kulturu i obrazovanje da se ponašam kao paparaco i da snimim taj momenat da bi ga pokazala prijateljima.

Od podneva pa sve do pola dva je sijesta u ST tako da preporučeni lokalni restoran Lukman kod Anglikanske crkve u to vreme ne radi. A ako dođete tačno u pola dva ...stanite u red među ostale turiste i lokace. Hrana se ne naručuje za stolom već priđete pultu na kome su sva jela i odaberete oni vam sipu u tanjir ili činiju i vi preuzmete ili vam tada sami donesu ako nećete sami . Moja preprouka iz restorana je oktopod jer ranije nisam imala prilike da jedem oktopoda, bio je mekan i ukusan. Ista situacija je bila i u restoranu na obali, osim jednog kad sam naručila rižoto sa morskim plodovima i pipci oktopoda su bili žilavi. Maca koja se vrtela oko restorana se obradovala.

I na kraju povratak ,ponovo feri u drugom pravcu. Savet je da se u Dar el Salam vratite dan pre leta ,osim ako je vaš let popodne pa ste od tih srećnika da ostanete još malo na ostrvu.

Kao što sam navela ranije nisam imala problema sa lokalnim stanovništvom , uglavnom su bili ljubazni i predusretljivi, spremni za šalu , osmeh i po neki razgovor. Govore Engleski i Italijanski. Još jedan od saveta ako ste u društvu došli na Zanzibar , kupite lokalne sim kastice nisu skupe. Zamolite prodavca da vam odradi šta treba , da bi se broj aktivirao. Tako ćete biti u kantaktu sa prijateljima jer neš o64 ne radi a 063 radi ponekad. Moći ćete da kontaktirate svoj hotel ako je to potrebno .

Ja san u busu upoznala lokalnog momka koji je nosio sa sobom drvene ramove za slike, jako lepo izrezbarene. Pitala sam ga da li ih je sad kupio ili ih prodaje . Rekao je da ih sam izrađuje i da mođe da mi ih proda ,ali još nisu totalno završeni jer treba da se izvoskiraju . Pa sam htela da ram bude kako treba i zamolila sam ga sa kasnije doše u moj hotel i da mi donese ram i da mu platim. Razmenili smo brojeve telefona i pošto nisam znala kako da mu objasnim gde je tačno hotel od njegove pozicije . Zamolila sam nekoga u htelu da mu objasni. I onda sam ga ubrzo očekivala ,ali njega nema i nema i posle sat vremena ga ugledam kako polako pole pole ide prema hotelu.

Tako se živi na Zanzibaru.

Nadam se da će neka od informacija koristiti , ako još nešto tebe pitajte.

  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh...odlično, koliko informacija..

Može li neko da sumira koliko je to potrebno kinte, sveukupno, za 2 nedelje, recimo? Tj., avion, smestaj itd...i kada je tamo najbolje otici, tj. kako bi bilo ići u julu?

pozZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš i sam da izračunaš troškove jer svako sebe najbolje poznaje. Npr. avion iz Istanbula do Dar el Salama ,ako se kupi nekoliko meseci unapred može da košta oko 500e. Računaj jedno ili dva noćenja u Dar el Salamu u dolasku i odlasku , u hotelu prema svom budžetu. Za smeštaj u Stone Townu ili na nekom drugom mestu na Zanzibaru pogledaj Hostels booker ili world i odaberi neki smeštaj po svom budžetu , pa ćeš i tu doći do neke cene. Cene transporta po ostrvu i izleta sam navela , kao i okvirne cene hrane, i na kraju ćeš doći do cene. Po nekoj mojoj gruboj proceni za desetak dana na Zanzibaru bi trebalo oko 1300e. Netrudim se da nakon puta precizno sumiram troškove, koliko sam potrošila potrošila sam a nerazbacujem se niti se stiskam . Trudim se da budem razumna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš i sam da izračunaš troškove jer svako sebe najbolje poznaje. Npr. avion iz Istanbula do Dar el Salama ,ako se kupi nekoliko meseci unapred može da košta oko 500e. Računaj jedno ili dva noćenja u Dar el Salamu u dolasku i odlasku , u hotelu prema svom budžetu. Za smeštaj u Stone Townu ili na nekom drugom mestu na Zanzibaru pogledaj Hostels booker ili world i odaberi neki smeštaj po svom budžetu , pa ćeš i tu doći do neke cene. Cene transporta po ostrvu i izleta sam navela , kao i okvirne cene hrane, i na kraju ćeš doći do cene. Po nekoj mojoj gruboj proceni za desetak dana na Zanzibaru bi trebalo oko 1300e. Netrudim se da nakon puta precizno sumiram troškove, koliko sam potrošila potrošila sam a nerazbacujem se niti se stiskam . Trudim se da budem razumna.

Pretpostavljam da si ti bila u jeku sezone.

Ja sam bio u tzv low season, kraj aprila - kraj maja prosle godine, 25 nocenja sa doruckom za otprilike 15-ak dolara po osobi (mislim da je bilo 12-13 al' mozemo i da zaokruzimo), let Budimpesta - Doha - Dar - Zanzibar + prevoz do Budimpeste nekih 700-750 evra, ne znam tacno. Na izlete, ekskurzije, hranu i ostalo, sve ukupno manje od 1500 evra za 25 dana sto je po meni fenomenalan "value for money".

Da ponovim da sam vecinu vremena proveo u Kendwi u Sunset Bungalows hotelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde se uzima viza za Tanzaniju,na aerodromu ili u njihovoj ambasadi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preključe kupljene karte bg - stone town, pa da oživim temu :smile:  

Mislili smo da iznajmimo auto, pa u vezi toga, da li su skloni prevarama, da zbog neke ogrebotine platimo ko zna koliko i tako to?  

Reče neko gore da 063 mreža jedva radi, da li je i dalje tako, malo bi mi to bio problem :/ 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav :-)

Pretpostavljam da ste bele puti :-) ,tako da cete tamo biti "bueni" pa ce biti mozda malo cimanja.
Ako (i kada) budete iznajmljivali auto,gledajte da svako pa i sitno ostecenje unesete u zapisnik o stanju vozila (ugovor),a posto predpostavljam da imate i smartfon,ubelezite koji video i par slika tog auta,cisto da bi se vi lakse osecali,a ukljucite i tog koji vam bude predavao auto.
Ne sekiraj se u vezi Telenora,radi i to vrlo dobro,uostalom kao i ostali(VIP i MTS),jer su prijatelji i porodica koji su me posecivali tamo koristili Telenor i VIP i sve je bilo u najboljem redu.

Pridrzavaj se ogranicenja brzine jer za to hoce da iscimaju,ali naravno ako nisi napravio nikakav prekrsaj nemoj da da jes novac,cak ni kako bi ih se resio da te "ne smaraju".

Sever,severo-istok ostrva je najbolji za boravak na plazi i uzivanje u tirkiznoj i cistoj vodi,a DalaDala koja je kostala oko  0.20$ u jednom smeru je odlicna za putovanja po okolini ,a iz Stone Towna do severa ili istoka i jugo-istoka (gde ima sta da se vidi :-) ) ce kostati oko 10.000 TSH (privatni prevoz sa maximalno 4-5 putnika ) ..
Graviola (stafeli) i JackFruit su jeftini,tako da verujem da ces uzivati ako volis voce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru. Da jesmo belci, damn :smile: 

Imamo još više od tri nedelje da istražimo šta ćemo i kako, razmišljali smo o autu kao najjednostavnijem rešenju, a koliko videh ima za 30ak dolara dan, što je ok. 

Ovo malo što sam gledao samo sa slika, isto mi je severoistočna strana za plaže delovala najlepše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam ja bio tamo (2012.) policija je bila na svakih par kilometara od Kendwe/Nungwija do Stone Towna, zaustavljali su nasumicne automobile da bi uzeli 1-2 hiljade silinga (0.5-1e), cisto da znate da se ne iznenadite ako je to i dalje aktuelno.
I od mene preporuka za sjever i pomenuta 2 mjesta. Uroa je totalno bezveze a ni Kizimkazi me nije impresionirao, pored ostalih sela smo samo prosli usput.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,to je tamo svakodnevnica..Malo,malo pa (kontrolni punkt) policija,cisto malo da proveri dokumenta.Nije svugde tako,ali u Arusi,Zanzibaru i Mwanzi jeste,dok u Dar-u i Dodomi i njihovoj okolini toga nema.
Samo opusteno,bice dosta nutkanja,ali inace dobri su ljudi tamo i opusteni..
Ako idete na kopno,nemojte se kupati u svim rekama ma koliko privlacno to bilo i ne dozvolite da vas neko uvece "vodi" i "pokazuje" Dar es Salam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nas na Zanzibaru :smile: 

Retka prilika da imam internet a relativno sam budan pa da nešto napišem. 

Pitao sam oko auta, pa da sam odgovorim, možda će nekome koristiti. 

Ispada da su većina online rent-a car firmi samo preprodavci od par vlasnika automobila, a velikih lanaca ovde nema. Prvo se dogovorili sa jednim, dovezao nam auto, sve ok sa autom, medjutim ugovor kao šta god sa se desi mi plaćamo. Odbijemo to i kao tražimo dalje, kao druga firma, ali kaže eee, moj prijatelj već bio kod vas i nije vam se svideo ugovor. 

Onda su otprilike odštampali nešto što nam se svidja i sada kao imamo kul ugovor koji verovatno ništa ne znači :smile: 

Medjurim nije za sada nikakav loš utisak, naprotiv. Prvi Suzuki suv koji smo uzeli se od Stone Towna do Kizimkazi-ja  čudno ponašao, gubio snagu i preko whatsappa koji smo inace koristili za komunkaciju kazem sta se desava i da baš nemamo više poverenja da nastavimo tim autom. 

I on kao dovešće nam do hotela (iz st gde su u kizimkazi) zamenu. Mi mislili da da sigurno, kada ono stvarno došli i dobili beli suzuki umesti crnog :smile: 

Inače koštao je 30 usd dan + 100 usd depozit, koji ćemo (kao) dobiti nazad. 

Benzin je oko 2000 šilinga, za euro se dobija 2200.

Edited by samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,

Da li je moguće organizovati neki safari sa ostrva na kontinentalni deo Tanzanije?

Da li je Dar es Salam vredan dva utrošena dana recimo?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Ovaj kratak tekst je samo za ljude kao ja, koji idu jednom, dvaput godisnje na odmor I ocekuju nesto WOW.

Bila sam na Zanzibaru destak dana oko Nove godine u Resortu Melia - Kiwenwga. Nisam  ocekivala da ce mi zapravo biti najlepse pored bazena :smile: Naime oseka je bila jaka I voda je bila kao zabokrecina. Cene su jake, masaza je kostala 100 USD, krema za suncanje 40 USD. Kupila sam pa saputa I magneta za poklone I potrosila 100 eur. Prodavnice I apoteke nema u sirokom krugu I zapravo hteli ili ne Vi imate samo hotel I to je to. Nema ulica, setalista, prodavnica suvenira ...necega :smile:. Ali dobro, trebao mi je odmor pa sam lezala I citala knjige. StoneTown mi se nije dopao, prljavo je I nema Bog zna sta da se vidi. Mozda sam bila na pogresnom mestu ali sam trazila kuluturu, narodnu nosnju, izvorno selo...cela prica oko istorije I kulture se svela na Omanskom sultana koji je tamo vladao I njegovu porodicu I knigu njegove cerke. Stanovnistvo je primilo Islam I oni sada zive u skladu sa tim. Videla sam zene sa crnim abajama I eto sarenom maramom na glavi... nije se uklapalo u moju sliku Afrike. Bili smo na snorklingu, malo je guzva bila tamo I ako nemate svoju opremu bolje da se ne upustate u avanturu trazenja maske I peraja jer je to sve po podu tamo gde se iznajmljuje u potpuno ne higijenskim uslovima.  Pritom ljudi jako smrde tamo ali ajde jako je sunce, ekvatorsko. Aerodrom je kao autobusta stanica... Ne znam, to je moj utisak bar.  Bila sam I u Kape Town-u ranije ali je to bar bilo pod uticajem Engleza I Holandjana pa zaista se mesa nova i stara istorija I  za svakoga po nesto, I puno safarija I ovoga I onoga.

Toplo preporucujem Bali I Sri Lanku,  jeftino je, cistije je, ima i hramova, I zivotinja I  sto cuda da se vidi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sve do tebe. 
Samo da si procitala ovu temu bilo bi ti jasno da ne treba da ides u ta sela sa rizortovima i laznim plazama.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' slažem se, treba se informisati malo unapred, činjenica je da je na toj strani ostrva takva situacija sa plimom/osekom. 

Ako je bila neka varijanta preko agencije, onda tu si gde si i ništa ne možeš.  

Nama je Zanzibar skroz pozitivno iskustvo, bili smo u sličnom periodu, uzeli smo auto i promenili razne smeštaje (jedan čak nismo hteli da platimo pa završili u policiji :smile: ),

Videli smo i sela, loklalne restorane i hranu, Jozani forest, bili u Kizmikaziju u nekim 'kafićima' za lokalce gde nas vodio neki vozač čamca koji nas je vozio da vidimo delfine to jutro.. 

Onda su nam neki meštani pravili roštilj na plaži, samo za nas dvoje, ..  

Neki rezort koji smo rezervisali na toj istočnoj obali smo odustali baš zbog ogromnog povlačenja vode, a isto je bio negde odsečen bilo od čega. Došli, parkirali se, malo pogledali, vratili u suzuki i otišli dalje. To je prednost kada sve sam organizuješ :smile: 

Za to ceo dan plaža smo se stacionirali u Nungwiju i Kendwi na zapadnoj obali, gde su jedne od najlepših plaža koje sam video, a nema ni te oseke..

A da je skupo, jeste, ode 100 eura za čas..   Ovo pišem sa Tajlanda gde se finansijski oporavljam, pad thai 60 baht :smile: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo bili na Zanzibaru 15 dana ove godine.Prosle godine na Tajlandu, a pretprosle na Mauricijusu.Sve tri egzotike su me odusevile ali Zanzibar je raj na zemlji!Tirkizni okean, beskrajne plaze i plavo nebo...cista nirvana.Malo me mrzi sve detaljno pisati jer sam na par stranica vezanih za putovanja napisala putopis.Uglavnom mi sami sebi organizujemo, na vrijeme kupimo karte i trazimo smjestaj.Bila je akcija sa flydubai po 520 eura, Bg-Dubai-Zanzibar.Tri dana smo bili u ST, dala dalom za Nugwi gdje smo ostali 4 dana, zatim M'tambve jos 4 i Jambiani 3.Istocna obala je podlozna velikoj oseki ali nama nije smetalo.Tu su mi nastale najbilje slike.Isli bi po kilometar do sprudova i onda kupanje.Savrseno!Bili smo i na Paje u cuvenom The Rock restoranu.Ako vas sta zanima slobodno pitajte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima! :smile: 

Putujem na Zanzibar sredinom avgusta, ali bih rado ukombinovala i safari u Tanzaniji. Da li neko ima iskustva sa ovim (polazak iz Dar Es Salama) i moze da mi preporuci neku jeftiniju varijantu? Za sada je najjeftinije sto sam nasla 350 USD po osobi za dva dana u Mikumiju...Ako neko ima neke druge varijante ili predloge neka slobodno podeli ovde! 

Hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now