Posted July 11, 2006 Pratim te, znas Gorance iz pljuskovima smocenog Mostara... Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 11, 2006 I lepo ja kao fina i vredna devojcica dodjem u Rabat na vreme i to prva od svih volontera koji su trebali da se pojave (Dejane jesi li ponosan? ) al ocesh djavola... ne bi Marokanci bili marokanci da nisu nesto zabrljali pa mi rekoshe aj ti draga odmaraj do ponedeljka pa cemo ponedeljak poceti da radimo. Porodica koja me je primila nisu stigli ni da me vide kako valja! Devojka iz organizacije mi je rekla da sacekam pa cemo sledece nedelje ici svi zajedno organizovano u Fes i Meknes bla bla bla... Organizovano? Fuj! Samo sam poslushno klimala glavom dok je ona brbljala i razmishljala sta treba da spakujem. Vec u 9 ujtru sam bila u vozu za Meknes a u 12 sam se nashla sa hostom koji me je ostavio na milost i nemilost ovom gradu jer je imao ispit popodne. Ok, oproshteno! Covek studira! S obzirom da je u Maroku temperaturna razlika izmedju gradova koji su udaljeni oko 200km i do 15 stepeni u Meknesu je bilo pakleno! Kasnije za Fes necu ni da vam pricam. Ceo dan sa rancem na ledjima, vrecom za spavanje, flashom vode koja, kada se isprazni kupujem novu, i mojom velikom vrecom koja se predstavlja kao moja torbica! Meknesh je grad u kojem je 55 godina vladao Moulay Ismail i sve u tom gradu je nazvano po njemu (malo me je podsetilo na Ukrajinu). Tamo stoji njegov mauzolej, njegova grobnica do koje ne smeju vernici drugih vera sem muslimanske. Njegova palata je ogroman kompleks koji nikad nije bio zavrshen iako je on vladao 55 godina. Za vreme njegove vladavine Meknes je bio glavni grad Maroka. Zid oko medine je dug 25km sto cini medinu ogromnom ali je sasvim dovoljno jedno popodne za obilazak zanimljivih mesta. Ismail je umro 1727 godine pa je upravo taj dogadjaj opet bacio Meknes u senku jer se njegov unuk Mohamed III preselio u Marakesh. 1912 postao je vojna baza Francuzima. Elem posle opushtajuce kafice i soka od narandze kojeg ne mogu da se odreknem od kad sam ovde krenula sam u potragu za mauzolejem gospodina vec navedenog pa se tu nashao jedan lokalni policajac koji je bio toliko ljubazan da mi pokaze pogreshan smer i nashla sam se zajedno sa njim na drugom kraju medine gde sam josh 20-tak minuta morala da hodam da bi stigla do mauzoleja a on je bio na samo 10-tak minuta od mesta gde sam pila kafu. Nazalost svi muzeji – palate nemaju nista drugo u sebi sem zidova i po koje fontanice. Nema nameshtaja da vidim kako je to nekad izgledalo, nema apsolutno nicega… ali kad malo bolje razlmislim danashnje kuce po Maroku koje vidjam svakog dana su manje vishe kao da ste ushli 200 godina u istoriju. Sve me podsecaju na Zonu Zamfirova i onaj turcizam koji je nekad vladao kod nas. Mada arapski stil je za nijansu drugaciji. Posle toga otishla sam do velike dzamije i Mederse Bou Inania sto je stara teoloshka skola. – internat. Veoma male sobice gde su nekad ucenici ziveli i predivna terasa na vrhu odakle mozete videti ceo Meknes I onda bash u tom trenutku dok sam stajala na samoj ivici zidica i fotkala podnozje istog i oglasio se Hodza na 5 metara dalje od mene i samo je milimetar falio da zavrshim u podnozju zida. Oduvek su me plashili ti zvukovi koji se cuju iz dzamija a ovde ih cujem bar 5 puta dnevno ! J Proshetala sam starom medinom i opet se nashla u 12 veku sa istim onim kovacima i babushkama koje predu vunu na obicnoj maloj preslici i onda bivam opkoljena sa otprilike 6 zena koje mi nude da mi urade hana tattoo ali kad su videle da vec imam to na rukama samo se culo horski “ooooohhh” uz jedan veliki grupni kez! Bab el-Mansour su velika vrata koja vode u staru medinu i jedan od obelezja ovog grada ali se nazalost vec duze vreme restauriraju pa ih nisam bash najbolje pogledala. Tu negde prekoputa se nalaze tamnice u kojima je Moulay Ismail mucio hrishcane koji nisu zeleli da uzmu muslimansku veru. Naravno danas ljudi govore da to nije tacno ali legenda teshko umire. Proshetala sam po univerzitetu literature i filozofije u Meknesu cekajuci svog hosta i zatim smo zajedno odlutali josh malkice po gradu i opet taj predivan tandzin za veceru. Ljudi ovde stalno brinu da li sam gladna… Probudila sam se ranom zorom poshto je u ovoj drzavi nemoguce spavati duze od 7 ujtru poshto se ovde cela drzava budi u 6. Dodushe svi su tihi ali nesto mi ne da mira da spavam duze. Otprilike da je to razlog zbog kojeg sam vec danima neispavana. Uputila sam se u Volubilis, iskopine starog Rimljanskog grada. Pre Arapa na ovoj teritoriji su bili Rimljani pa Jevreji pa su onda doshli Arapi, pobili sve milo i drago i proglasili zemlju njihovom. Jedini pravi starosedeoci Maroka su Berberi kojih je najvishe u juznom delu, od Marakesha nanize. Posle duzeg cenkanja za cenu taksija jer cim su videli da sam turista odmah su mi ponudili sav komfor ovog sveta za samo 30 eura?!? Sto bi francuzi rekli “escuesmua”?! Na kraju sam platila 15 dirhama ceo put tj 1.5eura. Volubilis je dosta veliko mesto potrebno je dva sata da se natenane ishetate po njemu. Po koji stub, po koji mozaik, objasnjenja na engleskom o svakoj kuci koja ne nekad bila tu, po koji dosadan prodavac sesira « ic erkondishn, it is veri hot » Stvarno, tu u Volubilisu sunce je pocelo nenormalno da przi a tek je bilo 11 sati. Tu sam naletela na grupu madjarskih turista, bilo je divno cuti bilo koji drugi jezik pa makar to bio i madjarski koji uopste ne razumem. Posle toga sretoh amerikanku koja je platila 30eura taxi da bi se vozila sama i koja mi je ponudila prevoz nazad u Meknes. Proshetale smo seocetom blizu Volubilisa koje se zove Moulay Ismail i naravno tu nam se nakacio lokalac kojem smo 5 puta rekle da nam ne treba vodic, da cemo se snaci same ali je on uporno govorio da on nije vodic da on to radi zato sto voli. Kasnije kad nam je trazio pare rekao je Lindzi da je rasista poshto nece da mu plati. To rade stalno. U tom seocetu nema nista interesantno sem sto je pogled na njega iz daleka veoma sladak. Seoce postavljeno na dva brda lici na dvogrbu kamilu. Podeljeno je na arapski deo i na berberski deo i svaki deo ima svoju dzamiju. To seoce nazivaju Mekom Maroka. Ako ljudi nemaju vremena ili para da odu u Saudisku Arabiju oni dolaze tu. Jedino u tom selu je kula od berberske dzamije okrugla. Sve ostale u Maroku su cetvrtaste. Vratih se u Meknes sa Lindzi, sacekale smo sledeci voz za Fes i uputile se tamo. Pročitajte ceo tekst Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 15, 2006 marinice, a jos??? nadala sam se da cu procitati jos nesto pre nego odem i proredim koriscenje kompa, a ono- nastavak jok! no, dobro, nasla se lenstina da pridikuje! poz Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites