Liontamer89

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Liontamer89

  • Rank
    novajlija

Recent Profile Visitors

510 profile views
  1. Liontamer89

    Da li neko ide u Gruziju uskoro??

    Hej, ako je gospodin u mogucnosti, moze da nekako dostavi pasos u nasu ambasadu u Kijevu ili Bakuu, oni mogu diplomatskom postom da ti ga posalju za Srbiju :) Mozes svakako da kontaktiras nase amabsade u okolini Gruzije (Gruziju pokriva ambasada u Kijevu), mozda ti oni daju neki predlog kako da ga dostavis nazad ;)
  2. Liontamer89

    Rad u ski centrima u EU?

    Zdravo, I ja sam zainteresovana za neku takvu akciju tako da, pucajte
  3. Liontamer89

    Maroko-prakticni saveti

    Ćao svima! Evo da dam svoj doprinos na temu Maroka. Vidim da je dosta toga već napisano, no možda upadne nešto novo a korisno od informacija. Ja sam provela 5 nedelja u Maroku u internacionalnoj školi arapskog. Bila sam smeštena u Rabatu ali sam vikendima putovala po zemlji. Ovaj odgovor mislim da naročito može biti interesantan za katarina_23 jer sam i ja išla sama (maaaalčice sam starija, no dobro ). Da, takođe sam bila u većem tripu (što se tiče sigurnosti) pre polaska što se jako brzo ispostavilo kao vrlo suvišno. No, evo ukratko par osnovnih saveta: 1. Sigurnost (najviše za devojke) - nema razloga da budete u bilo kakvom strahu. Samo je bitno da radi common sense, kao i bilo gde kada putujete. Oblačenje je bitno da bude pristojno, daleko od toga da treba da se umotavate ili bilo šta slično. Dakle sve što nije previše kratko (šorc, minić) i dekoltirano je potpuno ok. Često ćete čuti dobacivanja na ulici/iz kafića ali to je to, samo dobacivanje ništa dalje od toga. Na to prosto naučite da ne reagujete. Svakako da se ne preporučuje da same bazate medinom u 3 u noć, no, ako se to i desi nije katastrofa, taksije imate svuda i prejeftini su. Ja sam se sama vraćala vozom iz Case u 10 uveče, nikakav problem nisam imala. 2. Prevoz - u gradu (Rabatu) zaista je najlakše ići taksijem svuda. Hvatajte petit (plave taksije) za gradsku vožnju, a grand (bele velike Mercedese) za međugradsku. Kasnije malo više i o tome. U Rabatu imaju i tramvaji koji su strava, nisu ni skupi (ne sećam se tačno koliko MAD), ali svakako uvek preporučujem taksi. Nemojte se čuditi ako taksi stane da poveze još nekoga iako ste vi tu, ili stane vama sa već dvoje ljudi unutra. Što se tiče međugradske vožnje, čini mi se da su vozovi najbolja varijanta. Voz Rabat-Casa je oko 35MAD- oko 3,5e, a, kao što je neko ovde već pomenuo, vozovi su poput španskih ili bilo kojih boljih evropskih. Voz Rabat-Tanger je oko 800-900MAD. Mi smo iz Tangera išli u Chefchaouen taxijem (oko sat vremena). Grand taxiji će vas sačekati na železničkoj stanici i sa njima se možete cenjkati oko cene do Chaouena (ne sećam se tačno koliko smo mi platili, ali znam da je bilo otprilike isto kao bus, ali svakako dosta komfornije jer je put do Chaouena pun krivina, dakle uz planinu). Sama međugradska vožnja taxijem je u Maroku naravno avantura za sebe nama su vozači samoinicijativno stali na pola puta usred planine kod nekih tezgi sa voćem da se osvežimo. Od Chaouena smo se vraćali za Rabat isto taxijem, noću. Nas četvoro je platilo po 250MAD (oko 25e) za ovu razdaljinu (oko 300km), čovek nas je dovezao do ispred stana. Zaista samo pozitivna iskustva sam imala sa vozačima taxija (vozač iz Chaouena do Rabata je stao i izvadio ćebad iz gepeka da nas pokrije jer smo spavale pozadi što se tiče odlaska u pustinju, tu nam je škola dobro došla jer su oni imali uhodanu šemu već pa su nam organizovali sve jer je nas dosta htelo da ide. Išli smo preko Atlasa busom, spavali jednu noć na planini u nekom hostelu, sutradan nastavili do Merzouge, malo posle prešli u džipove 4x4 jer jedino se jedino tako može nastaviti put. Pred sam ulazak u pustinju smo prešli na kamile, i jahali skoro 2 sata Isto tako se vraćali, oko 13 sati nam je trebalo do Rabata (oko 700km). 3. Snalaženje - ko zna francuski, taj je u Maroku k'o kod kuće. Engleski je dosta diskutabilan, većina ga neće znati. Čak i ja sa (osrednjim) arapskim sam imala problema jer oni pričaju dijalektom (darijom) koja je DOSTA drugačija od književnog arapskog (fushe) koji mi učimo.I uvek će vam se prvo obratiti na francuskom. Ulice vrlo često uopšte nisu obeležene, pa imajte bilo kakvu mapu sa sobom, just in case. 4. Hrana i piće - zaista svašta nešto za probati. Najprepoznatljiviji je svakako tadžin, u svim varijantama (teletina, piletina, riba) i sa dosta povća. Kus kus isto, mada je meni dosta težak. Poslastice su predivne, prilično slatke. Sve je od badema, pa ko ih voli, uživaće. Prepučujem flaširanu vodu, mada ne mora da znači da ćete imati ikakav problem sa običnom sa česme, ali postepeno. Naravno čaj od nane, jako sladak. Jako prija, čak i kada je vrlo toplo. Ko voli začine obavezno na souk-u u Rabatu neka nakupuje sve živo jer su neverovatni. Cimet npr. nema veze sa ovim koji mi koristimo, mnogo je intenzivniji. Ko želi neobične stvari da proba, na ulasku u souk u Rabatu prodaje se sok od šećerne trske koji prave pred vama. To zaista jeste samleven šećer i dodaju limun. OK za probati, jednom je dovoljno postoji jedan juice bar, Sahbi se zove, sa neverovatnim svežim sokovima/šejkovima. Imate veliki izbor a možete i sami da pravite kombinacije. Ja sam najviše volela avokado sa bademom. Dobijete veliku kriglu, kao obrok, za oko 10MAD. Highly recommended. Takođe jedan sirijski restoran blizu medine, zove se Yamal Asham - možda najbolja klopa koju sam probala u Maroku (a bit ironic, though). Inače Marokanci jako kasno i obilno večeraju. Večera je vrlo često posle 9-pola 10 i sastoji se od čorbe, glavnog jela i dezerta. I videćete restorane pune u to vreme. 5, Rabat - predivan, sve ima. Medina sa soukom uvek vrvi od ljudi. Tamo osetite pravi Maroko. Gužva, mešanje mirisa kože, začina, slatkiša, voća. Kupite sve što možete da ponesete, što od kože, nakita, pa do čajeva. U dnu medine ka Kasba de Oudaia-i postoji prodavnica sa ručno oslikanim posuđem. Autentično i vrlo prihvatljive cene. Kad smo već kod Kasbe, najlepši deo grada svakako. Otići preko dana, prelep pogled na okean, sama Kasba podseća na Chaouen. Ako vas presretne neko od lokalaca da vas vodi kroz Kasbu, ići će za vama i pričati, ako uđete u priču sa njim tražiće vam nešto novca kada vam pokaže par stvari. U Kasbi postoji kafić Maure sa pogledom na okean, predivan, autentičan marokanski, jedino možete da naručite kafu i čaj, okolo idu prodavci sa ogromnim tanjirima sa raznim kolačima, probajte ih sve! Vodite evidenciju koliko ste kolača pojeli, imaju običaj da naplate mnogo više. Takođe u podnožju Oudaia-e posetite Andaluzijske bašte. Must see u Rabatu je svakako Mauzolej Muhameda V. Impozantno, ulaz besplatan i možete da fotografišete sve. Ko voli prirodu, može da ode do Chella-e. Jedno od najvećih staništa roda. Rabat je balans svega. Imate okean, bašte, medinu, dosta kulturnih dešavanja a nije preveliki, Kazablanka - provela sam jedan dan tamo, najveći deo dana na plaži jer je u Kazi najopuštenije a blizu Rabata. Jako velika gužva, jedino zanimljivo je džamija. Nije bila po mom ukusu. Chefchaouen - kao iz crtaća. Predivna plava boja svuda oko vas, svi su opušteni. Mi smo ga obilazili bez ikakve mape, dozvolite sebi da se "izgubite" tamo. Bili smo dva dana, drugi dan smo išli taxijem do vodopada u blizini (oko 45min od Chaouena). Dogovorite se sa taxistima oko cene. Oni vas odvezu do jedne tačke a onda imate još minimum 2 sata peške uz kanjon reke (u jednom pravcu). Predivna avantura, nosite rančeve i nešto hrane i vode. Pustinja - tu se naoružajte fizički. Mi smo spavali jednu noć u pustinji. Dok nije pao mrak spuštali smo se niz dine, zezali se na pesku. Odvojite se malo i prošetajte sami kroz pustinju, zaista poseban osećaj. Pošto sam radnim danima imala časove, putovala sam samo vikendima, pa nisam previše stigla da obiđem, ali Rabat sam apsolvirala tako da, ako vas interesuje još nešto što nisam navela, samo pišite. Nadam se da će makar nešto biti od koristi Pozdrav