Putovanje u juznu Ameriku

107 posts in this topic

4 hours ago, mocart said:

Dragance to bi bilo sjajno oko Ria bih bio od 20 do 26 februara pa ako ne budeš u gužvi bilo bi sjajno da popijemo neko pićence na plaži, e sad ni sam ne znam gde jer i na  Ila Grande i oko Paraty ima prelepih mesta i plaža.

Meni je Paraty najbliza plaza, do tamo s vremena na vreme idemo i autom, pa bi to najvise odgovaralo i sasvim izvesno da bih bio dostupan samo za vikend, to mu dodje 23-24. februar. Ali, o tom potom, mozemo vec isplanirati detalje kad se priblizi datum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dragance jeste Argentina neverovatno divlja sa tim cenama. I jeste sve neopravdano skupo. Ja sam baš bila neprijatno iznenađena skokom cena u 2017. u odnosu na 2013. Znam da su imali inflaciju i sve zabrane oko kupovine i prodaje usd, ali i dalje sam bila zabezeknuta. Ja i dalje mislim da je ta šetnja po glečeru Morenu jedna od najneverovatnijih iskustava koje sam imala, ali to definitivno ne vredi tih para. Da ne pominjem da mi gledanje glečera sa visećih terasa, ne može ni primaći sad tom iskustvu šetnje po istom, a čak i za taj izlet treba sprditi 50usd (ulaz za NP + autobus is El Calafatea) po osobi.

A Brazil mi se uvek činio odveć tropski, nisam nikada razmišljala o višednevnom planinarenju po Brazilu. Mogla bih pogledati. Poseta će doduše sačekati još par godina, iz Singapura je baš zajebano logistički doći do Južne Amerike. Odveć sam ja stara da skoknem na drugi kraj sveta na 3 nedelje. 😅 Ko zna kada ćemo sledeći put biti besposleni malo duže. 

 

@mocart samo ti za šetnju po glečeru Morenu treba agencija, sve ostalo možeš samostalno da organizuješ. Vreme (i novac) se u putovanjima po Patagoniji najviše gubi na razdaljinama. NP Torres del Paine i NP Glečeri su najudaljeniji od potencijalnog smeštaja od najbližeg grada/sela. NP Tierra del Fuego je mnogo bliži Ušuaji nego NP Torres del Paine Natalesu ili NP Glečeri El Calafateu. U nacionalne parkove oko Bariločea, El Bolsona, Ušuaje i na Fitz Roy možeš peške ili gradskim prevozom stići do Nacionalnog Parka. Od ova četiri ulaz se plaća samo u NP Tierra del Fuego (Ušuaja). Iz Ušuaje možeš i na izlet po Bigl kanalu brodićem ili skroz do Antartike. Mada posle Morena, ne bi me čudilo da ti i za te izlete sad treba pravo bogatstvo. Dobro je da su Argentinci digitalizovani, pa je cene bar lako proveriti na netu. Za Antartiku je i 2013. trebalo skoro hiljadu i po evra. O.o

Sama autobuska karta je pristojne cene, ali ne idu busevi na svakih 15min. Često moraš da odsedaš u gradovima između zbog konekcija. Posebno je problematično kada moraš da prelaziš granicu, a kako god prilazio autobusom do NP Torres del Paine moraćeš da pređeš argentinsku granicu. Lepota je što gde god da odsedneš ima gomile čuda oko mesta za videti, ali problem je što ni dva meseca nisu dovoljna za sve to obići. Pa ti je to više gubljenje vremena na prevoz i logistiku nego uživanje.

Svi ovi gradovi i nemaju mnogo svrhe sem da opslužuju turiste, pa bar bez problema možeš da računaš da ćeš naći nekoliko dobro opremljenih radnji sa planinarskom opremom ako ti npr. zatreba gas ili šta već koristiš kao gorivo za kuvanje u prirodi. Otvorena vatra je zabranjena u Patagoniji. Ove planinarske radnje su super snabdevene ali uglavnom prodaju super fensi opremu te su skupe. Ali za razliku od ostalih stvari, bar je ta skupoca opravdana kvalitetom.

Ja slično kao Dragance, svu kampersku opremu i dehidriranu hranu nosim sa sobom. Ako to iznajmljuješ oko parkova, znajući Argentince, slobodno dodaj još jedno stotinak usd na svoju patagonijsku avanturu. Ali upravo te višednevne pešačke ture, kad si u šatoru, u nacionalnom parku, bez puteva, strujnih vodova, bilo kakvih građevina, Patagonija deluje najimpresivnije. :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, bam-bam said:

valparaiso ima fantastican street art, ko sto rece wazza, samo picis ulicom otvorenih usta..a i stanovnici, narocito mladje generacije, su u tom artistickom  fazonu....ali klabing im je stvarno dobar....imaju cak i dnevne zurke, nedeljom u warehouse-ima blizu mora...dodju cele porodice, ko na piknik :)...ma valpo je zakon, obavezno da odes..kad se popnes gore na brdo gde je kuca pabla nerude, i taj stari kraj, kreni desno ka delu grada playa ancha...ima prelepo setaliste sve uz more, i njime se vratis do centra grada..imaju i nekih 30 starih eskalatora , drvenih liftova kojima mozes da se popnes na brdo, i neki od njih sljakaju vec vise od 100 godina..odma pored valpa je vinja del mar, spojeni su oni, ko bg i zemun...vinja ima lepu ogromnu plazu, pravo letovaliste...jedan dan i noc mozes oboje da  obidjes ....

 

Sve što reče bam-bam... :)

A kad smo kod klabinga... mene lično ne zanima, ja sam u pank fazonu. Ali mislim da je grad upravo fascinantan jer u kom god da si fazonu naćićeš nešto za sebe. Mi smo eto naleteli slučajno na živu pank svirku na ulici, našli strava alternativne kafiće onako nasumično šetajući gradom. Spontano se priključili protestu na trgu. 

U severnom delu Vinja del Mara ima zanimljivih peščanih dina za videti. Ide gradski prevoz do tamo. I možeš peške obalom do Valparaisa. Dobar deo tog puta ide uz magistralni put (pešačka staza je odvojena propisno i železnička pruga je između). No meni se i dalje nekako svidelo. Pomalo soc, ali lokalni klinci opušteno pijuckaju pivo, divlje more, talasi se lome o betonske branike, raspadnuti brodovi, pa čak i morski lavovi. :) Malo mi bilo nostalgično, kao šetnje uz beogradke reke, preko beogradskih mostova, pre Beograda na vodi i Beton hale današnje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/9/2018 at 11:42 PM, noskich said:

kako vegetarijanci prolaze u Juznoj Americi? Cuo sam jako tesko, narocito u Brazilu i Argentini. Kakvo je tvoje iskustvo?

Prolazimo kao i u Srbiji, možda malo gore.  Ima svugde vegetarijanskih restorana, ali moraš da guglaš, pa da nađeš. Što je kod nas roštilj, tamo je asado i parilla. Nema razlike između Argentine, Urugvaja i Čilea po tom pitanju. Ako nije sa mesom - to nije obrok. Kao i kod nas po pekarama i tamo se može naći neka empanada sa sirom, sa zelenišem ili šampinjonima. 

U Boliviji i Peruu, na moje razočarenje, situacija je manje-više ista, samo se ovde više jede piletina, ali pollo i carne, to je glavno. Srećom ovde su bar pijace prebogate voćem i povrćem. Takođe, u Peruu je ipak malo bolje. Ima i dosta tradicionalnih jela bez mesa, ili koja se mogu napraviti bez mesa... uglavnom krompir u kojekakvim kombinacijama.

17 hours ago, superpera said:

od santiaga nagore su uglavnom samo gluposti

Hahaha! No comment.

 

E sad o cenama transporta i ulaznicama... Prvo, jedna stvar mi je ostala u glavi zato što je toliko putnika koje srećem ponovolja iznova i iznova, a to je da su busevi u Brazilu jako skupi. Ja sad ne znam šta to tačno znači, pošto niti sam išao, niti ću skorije ići tamo, pa me nije mnogo interesovalo, a činjenica je da su busevi po ostatku kontinenta značajno jeftiniji od buseva u Srbiji i generalno u Evropi. Dal' to sad znači da su u Brazilu tu negde sa evropskim cenama ili su čak skuplji i od toga, eto čoveka u Brazilu, pa nek' rastumači... :)

Argentina je krajem prošle i početkom ove godine (kada sam ja bio tamo) bila jako skupa, skuplja od Čilea i gotovo skupa kao Urugvaj. Pezos je prema dolaru bio 17:1. No Argentina je u međuvremenu opet uletela u neku ekonomsku krizu što je rezultiralo padom pezosa i inflacijom. Pezos je sad duplo slabiji, cene su skočile, ali ne toliko da isprate pad pezosa i Argentina je opet pristupačnija za turiste. Ljudi ovde kažu da je definitivno jeftinija od Čilea. Mnogi koji putuju od severa ka jugu, pređu na argentinsku stranu jer su navodno i klopa i smeštaj i transport jeftiniji. U Patagoniji opet nije sve isto kao u ostatku zemlje. Zbog izolovanosti i ograničenih resusrsa cene su veće, a ponuda manja. Tako da od El Chaltena, pa do Ushuaie, a isto važi i za čileansku stranu, sve je skuplje.

Za mocarta opet, biće nemoguća misija posetiti sve nabrojano sa postojećim planom, tako da moj je predlog Torres del Paine kao highlight Patagonije i eventualno Fitz Roy range, ako ga uopšte te outdoor stvari interesuju toliko. Samo za te trekinge i transport trebaće mu 10-14 dana, bez Ushuaie i ostalih zajebancija. Distance su ogromne kao što neko reče, biće na tom putu 1-2 noći sedmično u busu, nakon mesec dana biće kao pašteta. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, marica said:

A Brazil mi se uvek činio odveć tropski, nisam nikada razmišljala o višednevnom planinarenju po Brazilu. Mogla bih pogledati. Poseta će doduše sačekati još par godina, iz Singapura je baš zajebano logistički doći do Južne Amerike. Odveć sam ja stara da skoknem na drugi kraj sveta na 3 nedelje. 😅 Ko zna kada ćemo sledeći put biti besposleni malo duže. 

Eto, ja iz svoje sobe gledam na nekoliko planinskih vrhova od skoro 2500 m, znaci, materijala ima:) Ima gomila zanimljivih mesta za hiking ovde, koja nisu nesto dobro izreklamirana i organizovana, kao, recimo, Torres del Paine, koji, iako preskup i na kraju sveta, bude krcat tokom sezone. Samo ovde kod mene u neposrednoj blizini ima bezbroj pesackih staza, preko planina do rajskih plaza i nazad, kroz atlantsku kisnu sumu, a da ne pricam o celom Brazilu :) Ali, realno, jeste daleko, isto koliko i meni JI Azija, u koju nikako da se zaputim, upravo zato sto mi je sad bukvalno na drugom kraju sveta.  

 

10 hours ago, marica said:

Ove planinarske radnje su super snabdevene ali uglavnom prodaju super fensi opremu te su skupe. Ali za razliku od ostalih stvari, bar je ta skupoca opravdana kvalitetom.

Preporuka za kupovinu kamp opreme u Cileu je nacionalna marka Doite, kvalitet je dosta dobar a cene nisu bas toliko preterane kao kod nekih poznatijih brendova. Punta Arenas je bescarinska zona, pa imaju jedan ogroman soping gde su cene bez poreza, pa kupovina izadje i malo povoljnije, ali, ne mozda toliko da vredi cimanja, iako sam ja na kraju pazario tamo. Imaju radnje i po Santjagu, pa je mozda bolje tamo obaviti kupovinu.

 

1 hour ago, Wazza said:

E sad o cenama transporta i ulaznicama... Prvo, jedna stvar mi je ostala u glavi zato što je toliko putnika koje srećem ponovolja iznova i iznova, a to je da su busevi u Brazilu jako skupi. Ja sad ne znam šta to tačno znači, pošto niti sam išao, niti ću skorije ići tamo, pa me nije mnogo interesovalo, a činjenica je da su busevi po ostatku kontinenta značajno jeftiniji od buseva u Srbiji i generalno u Evropi. Dal' to sad znači da su u Brazilu tu negde sa evropskim cenama ili su čak skuplji i od toga, eto čoveka u Brazilu, pa nek' rastumači... :)

Ne znam koliko sam merodavan da dam sud o tome da li je skuplje ili nije od necega negde u Evropi. Da je bagatela, to sigurno nije. Ali, mogu reci da su busevi dosta udobni i sedista su prilicno humana, sa dosta prostora za noge i obaraju se pod velikim uglom. Davno dam prestao da preracunavam u evre, ali, eto, recimo da je sad sve ovde sigurno dosta povoljnije, nego pre par godina, jer je evro dosta ojacao, kao i dolar.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Dragance said:

Imaju radnje i po Santjagu, pa je mozda bolje tamo obaviti kupovinu.

Generalno jedna od retkih stvari koje su jeftinije u Čileu nego kod nas je kamp oprema... što samo zapravo potvrđuje koliko nas naši trgovci deru sa maržama. Za gas koji u BGu košta 900 din, u Santjagu treba izdvojiti duplo manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Da li neko zna da li se u gradskim parkovima Rio de Janeira mogu videti kapibare (ne koati). Ne mislim na zoo vrt, nego da su slobodne da im se moze prici. Vidim da normalno zive u parkovima, a najblize Riu sam pronasao fotografije u mestu Bosque da Barra, ali bih voleo da ne moram tamo samo zbog toga. Za Rio pise da ih ima, ali eto ako neko slucajno zna gde ih ima u gradu, znacilo bi mi.

Prvo sam se nadao da cu ih naci u Foz do Iguacu, ali sam nasao da zive kod HE Itaipu, a tamo cu provesti dan i po i vodopadi su prioritet. Znacili bi mi i saveti kako po vama najbolje da iskoristim dan i po za vodopade, jer stizem popodne oko 3-4h. Da li radno vreme podrazumeva da mogu npr uci u park na brazilskoj strani do pola 5 i onda moze unutra da se ostane do mraka, ili svi izlaze do tada? Voleo bih da obidjem obe strane i shvatam da moze i u jednom danu to da se izvede, ali ako budem morao da biram, odabracu Argentinsku stranu. Sta se moze popodne i uvece u Foz do Iguacu i da li je vredno posetiti Marco das Três Fronteiras (tromedja) jer jedino to radi do 22h.

Iscitao sam sve putopise ovde i mnogo su mi pomogli. Hvala svima sto su mi znacajno priblizili Juznu Ameriku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas u Parku Campo de Santana u centru jednu vrstu koja se zove cotia ili cutia (kućia), nije kapivara, ali je slicno. Bas kapivare mislim da mozes naci u Parque Natural Municipal Chico Mendes u Recreio de Bandeirantes, ali to je podaleko od centra. Verovatno bi trebalo da uzmes metro do Barra da Tijuca, pa odatle neki ekspres bus, tzv. BRT. Kapivare su dosta plasljive i obicno se drze dalje od ljudi, mislim da ih u tom parku mozes videti u svom prirodnom okruzenju, ne znam bas da li ces moci da im pridjes blizu. Gde znam da ih ima u "formi" u kojoj ti zelis, to je gradski park u gradu São José dos Campos, blize Sao Paolu, ali to ti svakako nije blizu. Ma da, cujem da su zabranili pristup tamo, zbog puno krpelja koji prenose razne opasne bolesti. Ja sam imao puno bliskih susreta sa kapivarama ovde na institutu gde radim, ali ove nisu pitome i negde sam na 4h voznje od Rija, verujem da ti ni to nije od koristi :D 

Ako sve bude po planu i let ne bude kasnio, najbolje sto mozes da uradis je da pravo sa aerodroma odes na brazilsku stranu vodopada, to je jako blizu aerodroma, svega 2-3km, blize je od samog grada. Nisam siguran koliko ces uspeti da vidis, ali, eto, to je opcija. Ne znam kako ide sa izlaskom, ali moguce da se zaista ostaje samo do 17h. Ma da, ne znam da li bas kupe ljude i teraju ih napolje. Ima odmah tu pored i Parque das Aves (Park ptica), koji vredi posetiti, ali, tebi je to bas neizvodljivo, jedino da ti bude alternativa vodopadima sa brazilske strane, ili ako ti koji slucajem narednog dana ostane 1-2h nakon povratka sa argentinske strane. Na toj tromedji nisam bio, ali sta znam, ne deluje mi kao nesto impresivno. Realno, gledaj da iskoristis posetu vodopadima do 5 popodne, posle toga ti ostaje samo da odes negde da jedes ili eventualno negde izadjes na pice i to je to. Ako jedes meso, poznato mesto da odes na "rodizio" ("all you can eat") je http://bufalobranco.com.br/. Ako planiras tamo predvece, dobro se pripremi i jedi malo tog dana :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O hvala, ovo je mnogo vise nego sto sam ocekivao.

Mazio si kapibaru, zavidim ti, to mi je omiljena zivotinja, da mogu imao bih je kao ljubimca...Video sam slike iz parka São José dos Campos i poznato mi je Barra da Tijuca, tu sam video slike oni prelaze ulicu pored ljudi. To je 30ak km od Ria. Negde sam nasao da bi trebalo da ih ima u Parque National Municipal da Catacumba (izmedju Kopakabane i Lagune), ali jos trazim dokaze. Potrudicu se da uspem da im pridjem.

Za vodopade sam se nacitao raznih kombinacija na trip advisoru kako da se obe strane uklope u 1 dan i probacu da to izvedem, pa onda i tvoja preporuka za prvo vece zvuci odlicno i tako cu i da uradim. Shvatam iz prica da je Park Ptica lepsi sa brazilske strane, a vodopadi sa argentinske i deluje i meni da je tromedja neinspirativna. Tako da prvi dan za let, smestaj, restoran i plan za pun tempo drugog dana :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapivare su divlje zivotinje i uglavnom se sklanjaju od ljudi, tako da ih nisam mazio, a nisam ni imao zelju. Cesto sam nailazio na njih na putu, gde iz nekog razloga vole da se okupljaju kad padne mrak, pa onda polako prolazim kolima izmedju njih dok me one blentavo gledaju :D Tad nisu toliko plasnjive, da li ih farovi hipnotisu ili sta, to vec ne znam.

Ima lepih delova sa brazilske strane vodopada i po meni je vredno posete, ali, sve je manje i poseta mnogo krace traje, tako da cenim da glavne stvari mozes videti tamo za nekih sat, do sat i po.

Edited by Dragance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grad je mrtav i dosadan, ja sam jedva nasao neki iole pun restoran da pogledam utakmicu, nazalost nisam znao za gore pomenuti.
Obisao sam samo brazilsku stranu i meni je bilo super iako neki pricaju da je argentinska bolja. Istina je da nema sta da se radi duze od 2-3 sata ako ne ides na neki rafting ili nesto tog tipa. Park ptica takodje preporucujem, tu je odmah pored.
Mozes da skoknes i do Paragvaja ilegalno u grad/buvljak, to je poluzanimljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/17/2018 at 6:43 PM, sasha16 said:

Prvo sam se nadao da cu ih naci u Foz do Iguacu, ali sam nasao da zive kod HE Itaipu, a tamo cu provesti dan i po i vodopadi su prioritet. Znacili bi mi i saveti kako po vama najbolje da iskoristim dan i po za vodopade, jer stizem popodne oko 3-4h. Da li radno vreme podrazumeva da mogu npr uci u park na brazilskoj strani do pola 5 i onda moze unutra da se ostane do mraka, ili svi izlaze do tada? Voleo bih da obidjem obe strane i shvatam da moze i u jednom danu to da se izvede, ali ako budem morao da biram, odabracu Argentinsku stranu. Sta se moze popodne i uvece u Foz do Iguacu i da li je vredno posetiti Marco das Três Fronteiras (tromedja) jer jedino to radi do 22h

Ne znam koliko je relevantno, ja sam te vodopade obilazila pre 13 godina 😀

Mi smo vodopade posećivali sa argentinske strane (ostali smo nekoliko dana tamo). Bili smo na brazilskoj strani samo jedan dan.

I postojalo je nešto kao noćna tura, sa argentinske strane. To se dodatno plaćalo i bilo je moguće ići samo u sklopu organizovane ture. Sećam se da je ta noćna poseta obuhvatala i Devil's Throat (tu se završavala), a fokus je bio uglavnom na observaciji životinja koje su aktivne noću. Što je bilo prilično bezuspešno, jer je grupa preglasna (životinje se razbeže), a bio je i pun mesec pa su manje aktivne. Ali bar je Đavolje grlo bilo baš impresivno na toj mesečini. 

Inače, na argentinskoj strani imaš mnogo bolji prilaz vodopadu. Staze vode ispod, iznad, pored vode. Ponesi kabanicu, ili kupi jednu u parku. Voda pljušti na sve strane. Na brazilskoj imaš zato lepši pogled sa daljine, kao na razglednicama. Totalno je drugačiji doživljaj. 

Na argentinskoj strani ima baš puno koata na stazi, za brazilsku se nešto ne sećam.

Sećam da da su mene oduševili ogromni leptiri i ptice, mnogo više nego koati. 🙂  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, marica said:

Inače, na argentinskoj strani imaš mnogo bolji prilaz vodopadu. Staze vode ispod, iznad, pored vode. Ponesi kabanicu, ili kupi jednu u parku. Voda pljušti na sve strane. Na brazilskoj imaš zato lepši pogled sa daljine, kao na razglednicama. Totalno je drugačiji doživljaj. 

 

E to, nisam mogao da se sjetim sta su mi konkretno naveli kao najvecu razliku, to je to.
Slicno je i na Viktorijinim vodopadima, Zim strana je kao brazilska ovde a na zambijskoj moze da se sidje skroz do vode i sl.

Koat(ij)a je bilo dosta kad sam ja bio i na brazilskoj strani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na brazilskoj strani moze da se dodje skroz do vode, ima jedan deo gde se bukvalno stoji pored vodenog zida i mnogo je mocno. Ima i neki mostic koji ide preko reke, ne toliko blizu vodopadima, ali nisam siguran da li je uvek otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na savetima, bice tamo super, vodopadi izgledaju spektakularno. 

Nocne ture sam nasao da se organizuju samo u periodu punog meseca 4-5 dana (upravo su sada). Tu su i voznje camcem i trenutno nije dostupna tura camcem na argentinskoj strani, vec samo "velika avantura" (dzip i camac). Macuco safari je u ponudi sa brazilske strane. Cene su slicne, oko 55 dolara za 2h. Da li je neko bio?

Ja bih brazilsku razglednicu odmah ujutru, pa oko 12h bih se priblizio vodopadima na argentinskoj. Osim ako mi u hotelu ponude prevoz do argentinske strane. Tada bih zamenio redosled, jer bi mi ustedelo vreme. To mi je okvirni plan. Ako iz nekog razloga ne predjem u Argentinu, onda Brazil i Park ptica.

Raspetljao bih zivotinje koje smo spominjali :). Koati su vrsta rakuna i oni su na slikama svuda po Iguazu parku, kotie (cotia, cutia na eng. agouti) su glodari i lice na kapibare (capybara, capivara) koje su veliki rodjaci morskog praseta. Kazu, don't worry be capy :).

@ThirstyTraveler

Za Paragvaj treba viza. Kako ti je bilo u tom gradu. Buvljak? Ilegalno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba viza. Udjes gradskim autobusom, nema granice ni kontrole (tehnicki ima al sustinski jok).
Buvljak, 'bem li ga, ja nisam ulazio preduboko u grad ali tu oko granice su sve neki trzni centri i prodavnice robe sumnjivog kvaliteta tako da mi je izgledalo kao grad-buvljak. Moram da napomenem da nisam ljubitelj tzv shoppinga.
Ok je da odes, vidis, pojedes sladoled ili nesto i kazes da si bio u Paragvaju :)

Edited by ThirstyTraveler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to, vredi da odes i zapljunes se da si bio u Paragvaju. Sto se vize tice, tehnicki ti treba, a sustinski i ne, obzirom da te niko nista ne pita. Ja sam usao bez vize, ali sigurno da bih bio u ozbiljnom problemu da mi je iko trazio pasos. Obzirom da ti imas jako malo vremena tamo, nema smisla ni da razmatras opciju da posetis Paragvaj. Inace da, dobro si razvrstao zivotinje.

Za argentinsku stranu, ponesi dovoljno pezosa, koje mozes kupiti i u menjacnicama sa brazilske strane, obavezno dosta vode i zastite od sunca-krema, naocari, sesir, kao i zastitu od vode-neku kabanicu koju mozes i tamo kupiti i garderobu koja se brzo susi. Ako ides skorije, u letnjem periodu ovde, vodi racuna o vremenskoj prognozi, moguci su i cesti popodnevni pljuskovi, a nisam siguran ni da li su i sve te ture camcima dostupne. Po meni, mislim da su suvisne, vec ces imati i previse utisaka i umora samo i sa kopna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 13 godina su nam trebale vize i za Brazil, ali su Brazilci dozvoljavali obilazak vodopada bez vize, ukoliko se stiže kopnenim putem iz Argentine.

To isto važi za Paragvaj sad. Nije to ilegalni prelazak, samo su pravila oko granice (legalno) drugačije.

Sa wikitravel-a, doduše ne vidim link do nekog zvaničnog sajta.

https://wikitravel.org/en/Ciudad_del_Este  

Quote

 

International Border Crossing

At the end of 2016, the border between Ciudad del Este and Foz do Iguazu is open to everybody up to 30 km around the Friendship Bridge. That means, there is no need to stamp passports or even present yourself to border officers if you go any of these two cities or their surroundings. That includes Ciudad del Este, Itaipu Hydrodam and the Centro Ambiental, Hito de las tres fronteras, and Saltos del Monday, on the Paraguayan side; and Foz do Iguazu, Cataratas de Iguazu, the Itaipu Hydrodam and the Buddhist Temple, on the Brasilian side. If you go to Argentina from Ciudad del Este through Foz do Iguazu, make sure you stamp your exit at Ciudad del Este because it will be required on the Argentinian border control, but you do not need to get stamps of approach customs in Brasil. It is possible and safe to cross the Bridge on foot, but you can also hire a taxi, mototaxi, small van or take a local bus.

If you are a citizen of a country requiring a visa (ex. United States, Canada, New Zealand, Australia, or Taiwan) and planning on traveling to Asuncion, there is a hefty $100+ visa-on arrival that is technically required. While you could simply cross the border without checking in with customs, you will surely encounter an issue if you don't have an entry stamp and plan on, for example, flying out of Asuncion.

If you cross the bridge to Brazil around 4-5pm on a weekday (besides Friday), expect about a thirty minute commute; this may drastically change around holidays and vacations, etc. Expect a Brazilian customs official to board the bus and quickly inspect any bags you are carrying for goods that exceed the maximum allowed back to Brazil. Unless you are attempting to bring back large quantities of electronics (for example, carrying ten mobile phones, or a stack of iPads and tablets), you have nothing to be concerned about.

The biggest danger are cars and motorcycles; it is a mad rush hour in the morning. As you cross into Brazil, you get to a small collection of stores on the right; about 300 meters straight is a bus stop with buses going to "terminal", where you can catch bus 120 that passes the airport and goes all the way to the falls. The Terminal is about 3.5 km from the border. The Brazil side is like a normal town, much less scruffy than CDE.

Moto taxi will take you from end to end of the bridge only. It costs AR$ 10, and takes about 3 minutes.

Buses to and from Foz do Iguazu. You can take a bus in Ciudad del Este from the Terminal, along Av.General Bernardino Caballero, or along Ruta 7. Several local companies cross the bridge so make sure it says “Argentina”. It is a white bus. It will stop at immigration on both countries. You can leave your bags on the Paraguayan side but need to take everything with you on the Argentinian one. Costs AR$35 or G. 12000 (Des 2016). From Puetro Iguazu it leaves from platform 7 every hour.

Buses to and from Foz do Iguazu. You can take a bus from the Terminal, along Av.General Bernardino Caballero, or along Ruta 7. Several local companies cross the bridge so make sure it says “Brasil”.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko iskustva sa rentiranjem vozila? Razmišljam o takvom načinu obilaska Čilea, onda i preći u Argentinu,...ima li neko preporuku rent kuće, savete? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim kako je protekao moj dan na Iguazu vodopadima :) mozda nekom zatreba. Sve je proteklo lako i uspeo sam da obidjem obe strane bez napora.

Autobusom iz Foza do brazilske strane (1$) gde je 2h bilo i vise nego dovoljno i direktno taksijem od brazilske do argentinske strane (oko 35$). Argentinska strana je wow, potrebno je bilo vise od 5h i licno bih sada obisao park ptica umesto brazilske, ali to je stvar ukusa. Taksi sa argentinske strane do Foza je bio oko 30$. Moguce je ici i autobusom (sa presedanjem), ali duze traje, a tu je i granica. Nas je bilo 4, pa to nismo ni razmatrali, ali nije problem naci nekog da se podeli taksi. Dodatno vikendom postoji tura da se uvece obidje HE Itaipu, ali nije bilo dovoljno iz hotela zainteresovanih, a taj deo oko autobuske stanice, kao ni Paragvaj ne izgledaju privlacno. Tako da se Rodizio jeo dve veceri zaredom :).

Takodje sve preporuke za Uber u Riju i B.Airesu, jeftino i brzo. Voznje od 20km oko 5-6e. Ako je vise ljudi brze je i cak jeftinije od metroa, posebno sto nema pesacenja od/do metro stanice po suncu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan napravljen, ne znaci da se ne moze menjati. Sta mislite, gde sam preambiciozna? Sta sam propustila?  3 sedmice na raspolaganju.

Santiago de Cile je baza. Tu slecemo, smestaj je tu sve vreme, tu je rentirano vozilo i odatle polecemo. To se vise ne moze menjati.

Santiago, Valparaiso i Vinja del mar sigurno ulazi u obilaske. Sta jos u okolini Santiaga?

Izleti:

- Avionom do Calame i nazad, tamo smestaj 3 noci recimo, rentirano vozilo, obilazak gejzira, meseceve doline, gradic San Pedro de Atakama, pustinje generalno....da li je dovoljno vremena? Preporuke, saveti,sta bih jos mogla dok sam tamo? Koje vozilo da rentiram, kakvi su putevi kroz pustinju? Mogu obican auto ili je potreban terenski? Naglasavam da ne bih se gubila po pustinji, isla daleko,...

- Vozilom do Buenos airesa, do tamo 2-3 nocenja. Sta bih mogla videti usput? Ande naravno, mozda videti puteve Inka (da li?), da li vredi obilaziti Mendozu? Generalno, kuda ici da bi nesto i videli. U BA recimo 3 dana, otici do Montevidea jedan dan. Sta ne propustiti u BA? Povratak planiramo zalomiti juzno...Bariloche je najjuznije gde se planiramo spustiti. I ovde mi bas treba pomoc...sta videti i kuda ici da bi upotpunili put od BA do Barilocea? Sta sve tamo gledati, obici, pa onda do Santiaga opet sta ne propustiti? Trekinzi ne dolaze u obzir, dete od 7 godina je takodje putnik.

- Avionom do Punta Arenasa, onda opet rentirano vozilo pa rutom 9 koliko se secam do najjuznije kopnene tacke u nadi da cu cuti kitove, videti pingvine....koliko je to realno uopste?

Hvala svima koji se upuste 😁😁😁😁😁

 

Edited by mananna

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, mananna said:

Plan napravljen, ne znaci da se ne moze menjati. Sta mislite, gde sam preambiciozna? Sta sam propustila?  3 sedmice na raspolaganju.

Santiago de Cile je baza. Tu slecemo, smestaj je tu sve vreme, tu je rentirano vozilo i odatle polecemo. To se vise ne moze menjati.

Santiago, Valparaiso i Vinja del mar sigurno ulazi u obilaske. Sta jos u okolini Santiaga?

Maipo kanjon. Ima nekoliko mesta gde možeš lako kolima da priđeš vidikovcima i sl. Ima predivnih pešačkih staza, ali ti reče da to ne dolazi u obzir zbog deteta. :)

Na putu do Valparaisa/Vinje del Mara put prolazi kraj nekoliko vinarija, možeš svratiti u neku od njih. Isto važi za ceo region oko Maipo.  

Quote

Izleti:

- Avionom do Calame i nazad, tamo smestaj 3 noci recimo, rentirano vozilo, obilazak gejzira, meseceve doline, gradic San Pedro de Atakama, pustinje generalno....da li je dovoljno vremena? Preporuke, saveti,sta bih jos mogla dok sam tamo? Koje vozilo da rentiram, kakvi su putevi kroz pustinju? Mogu obican auto ili je potreban terenski? Naglasavam da ne bih se gubila po pustinji, isla daleko,...

Što se tiče auta/vozila, savetujem ti da pročitaš ovaj post: 

https://www.tripadvisor.com.sg/ShowTopic-g303681-i11183-k9389312-Self_Driving_around_San_Pedro_de_Atacama-San_Pedro_de_Atacama_Antofagasta_Region.html

biće ti od koristi. :)

Pogledaj i ovu mapu http://www.ladatco.com/ATA-MAP%20.htm

Quote

- Vozilom do Buenos airesa, do tamo 2-3 nocenja. Sta bih mogla videti usput? Ande naravno, mozda videti puteve Inka (da li?), da li vredi obilaziti Mendozu? Generalno, kuda ici da bi nesto i videli. U BA recimo 3 dana, otici do Montevidea jedan dan. Sta ne propustiti u BA? Povratak planiramo zalomiti juzno...Bariloche je najjuznije gde se planiramo spustiti. I ovde mi bas treba pomoc...sta videti i kuda ici da bi upotpunili put od BA do Barilocea? Sta sve tamo gledati, obici, pa onda do Santiaga opet sta ne propustiti? Trekinzi ne dolaze u obzir, dete od 7 godina je takodje putnik.

Buenos Ajres je velik i impresivan toliko da je meni ovih 2-3 noćenja već premalo, čak i bez Montevidea. Ali generalno nije problem logistički.

Moj savet ti je možda da zaobiđeš Bariloče, i da se spustiš malo južnije do Valdes Peninsula ako su ti fokus životinje. To je pored Magelanovog moreuza najbolje mesto u Argentini za gledanje divljih životinja. 

Bariloče je opet super jer je baš lepo turističko mesto sa predivnim jezerima i brdima. Ima puno uređenih staza oko jezera. 

A za između, ne znam... mi smo uvek išli direktnim autobusima, bez stajanja između navedenih delova. 

Quote

- Avionom do Punta Arenasa, onda opet rentirano vozilo pa rutom 9 koliko se secam do najjuznije kopnene tacke u nadi da cu cuti kitove, videti pingvine....koliko je to realno uopste?

Hvala svima koji se upuste 😁😁😁😁😁

 

Pored Punta Arenasas ima ostrvo Magdalena i na njemu je ogromna kolonija magelanovih pingvina. Tura traje par sati, poslepodne. Možeš je bukirati u bilo kojoj agenciji u gradu. Ima i tura za kitove, ali mi smo je preskočili.

Za samu rutu već nemam pojma. :)

Što se tiče preambicioznosti, zavisi od putnika. Tehnički, ovo je sve izvodljivo. Ja lično ne bih vozala taj krug Santjago - Buenos Ajres - Bariloče - Santjago. Radije bih letela od Santjaga do Buenos Ajresa. Videla BA, Montevideo, spustila se kolima do Valdes Peninsule i nazad do BA. U potpunosti preskočila Bariloče i umesto toga ostala duže na jugu oko Puenta Arenasa, pa možda otišla kolima do nekog od nacionalnih parkova severno od Punta Arenasa. Možda do glečera Moreno skroz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Marica.

Peninsula Valdes i Punta arenas sam nekako svrstala u slicno, pa kao ajde jedno da vidim. Fenomenalno izgleda, zaista. Razmisliću o tvom prelogu.

Hvala na linku gore, mapu sam skinula i odštampacu je.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/8/2019 at 3:34 AM, mananna said:

Hvala Marica.

Peninsula Valdes i Punta arenas sam nekako svrstala u slicno, pa kao ajde jedno da vidim. Fenomenalno izgleda, zaista. Razmisliću o tvom prelogu.

Hvala na linku gore, mapu sam skinula i odštampacu je.

 

 

 

 

 

kao sto ti rece marica, magdalena island blizu punta arenas je stvarno vrh...idi tamo, i videces sve...ima sve, pingvine, i kitove....za atakamu je dosta vremena..treba terenac, jer nikad se ne zna, pustinjske oluje su este...

za buenos aires i montevideo je malo 3 nocenja...plan ti je preambiciozan, to su ogromna prostranstva o cemu pricas.....mozda ipak jos malo da skratis, da bi stvarno mogla i da dozivis nesto od toga gde ides, a ne samo da protrcis i kazes da si bila...

to ti je moj savet....preskoci mendozu, preskoci bariloche, i ne vozi kolima od punta arenasa do santiaga, i ustedeces vreme....licno bih samo leteo i od buenos airesa do punta arenasa, tamo okolo obisao vec sto ti je marica rekla, jer tamo moze sve da se vidi sto te zanima, i priroda je prelepa, i potom ponovo leteo do santiaga.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala bam bam.

Mislis da ipak treba da skratim, ok.

Jeste dosta voznje s jednog okeana do drugog, nekako volim da se prevezem, tako upoznam i osetim mesto. Ali razmislicu o voznji drugim rutama. Necu od Arenasa do Santiaga voziti, to ne sigurno. Avionom do tamo pa onda autom tamo obilaziti. Ali, eto nesto moram izbaciti. Svesna sam toga da je malo vremena a puno je želja...od nedavno kada me pitaju sta ces sve videti, ja kazem...eh, sta sve necu.

Hvala drugari jos jednom, odluka nije samo na meni, ima i suprug svojih afiniteta. 😁😁

 

Edited by mananna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now