Posted January 21, 2013 Jednostavno kupiš nedeljnu kartu za autobuski prevoz i svaki dan u drugo mesto. Na žalost nema više onih stari Leiland autobusa koji su bili zaštitni znak Malte. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 21, 2013 A Bedforda? Jesu li i njih sklonili? Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 21, 2013 Sad su samo ovi: Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 12, 2013 A vrijeme u Novembru? Sta ponjeti od odjece? Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 14, 2013 Cujem danas na vestima da je vlade Malte odlucila da prodaje pravo na drzavljanstvo Malte za 650000 evra.Platis toliko i dobijes njihovo drzavljanstvo Pa ko voli nek izvoli... Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 15, 2013 Unapred osudjeno na propast. Preskupo, bespotrebno. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 12, 2014 Ja sam na malti bio svega jednom, ali je na mene ostavila nekako lep utisak. Bio sam tu samo jedno popodne i iskoristio to da se prosetam kroz grad, tvrdjavu, pored mora... Najupecatljivija mi je bila arhitektura i preovladjujuca boja pustinjskog peska na zgradama. U nekim delovima Valetta me podsetila ne neke od starih evropskih gradova poput Beca. Srecan put Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2014 Ja sam na malti bio svega jednom, ali je na mene ostavila nekako lep utisak. Bio sam tu samo jedno popodne i iskoristio to da se prosetam kroz grad, tvrdjavu, pored mora... Najupecatljivija mi je bila arhitektura i preovladjujuca boja pustinjskog peska na zgradama. U nekim delovima Valetta me podsetila ne neke od starih evropskih gradova poput Beca.Srecan put Hvala baš putujem tamo za vikend. Videh da je bilo i pitanja o smeštaju. Pronađoh izviđački kamp tik pored Golden Bay. Sajt http://campsite.scoutkeeper.net/ i nije neki, te sam neke informacije dobio od veoma ljubaznog osoblja. Info o cenama:The basic cost of camping at Ghajn Tuffieha is :Eur 5,00 per day for the plot (the field)Eur 3,75 per person per dayOverseas visitors like yourself may make use of a communal kitchen - communal fridge, electric burners, sink, lockers and table for an additional Eur 3.50 per day.Trenutno najpovoljnije što sam pronašao na Malti, bar kad se radi o dve ili više osoba. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 10, 2014 Upravo sam se vratila sa Malte, pa da pridodam par stvari:Malta je cudo od drzave sa svojom smesno malom povrsinom (15*25 km je glavno ostrvo) i neverovatnih 4 sata (ukoliko imate srece) potrebnih da se prodje sa jednog na drugi kraj obicnim prevozom. Njihovi putevi su neverovatni, cesto potpuno neplanski pravljeni, sa kasnije pravljenim obilaznicama. Imaju preko 2.200 km asfaltiranih puteva. Poredjenja radi, to je nesto duze od ukupne duzine granica Srbije - i sve to spakovano na malom i brdovitom prostoru.Nekada sva u šumi, koja je posečena u međuvremenu, Malta ima težku klimu u ovom periodu (jul, avgust) - toplo je i prilično vlažno.Ukoliko ne putujete u nekoj luksuznoj varijanti, odmah ćete shvatiti da za Maltežane klima uređaji ne spadaju u previše korisne stvari. Videćete na ulicama da se svi automobili voze sa otvorenim prozorima. U muzejima, katedralama, običnim kafićima...umesto klime biće postavljeni ventilatori. U hotelu u kom sam bila smestena (3*), plafonski ventilator u sobi je bio jedina mogućnost za rashlađivanje. Od samog početka plašiila sam se da će pasti...iako je delovalo da je lepo pričvršćen - nije prijatno ležati na krevetu ispod njega i pokušavati da zaspiš. Vrlo brzo sam i odustala od toga, jer, iznenađujuće - noći su prilično sveže! Par večeri sam ostavši kasnije budna navlačila debju ili duplu majcu.Dodatna garderoba potrebna je ne samo za uvece: njihov redovan prevoz je obnovljen skoro, i svi novi autobusi su klimatizovani, što oni koriste do granice maksimuma. Turisti po autobusima se mahom smrzavaju, ogrcu se peskirima posle plaza, vezuju marame i sta ko vec ima oko vrata, ne bi li uspeli da se ne prehlade. Nekada se neko usudi da zamoli vozaca da iskljuci klimu na kratko, i on to uradi bez mnogo problema.Njihovi vozaci su po meni jedna od atrakcija same Malte... Dok ostali radnici i ljudi koje viđate po turističkim centrima uglavnom nisu Maltežani (uglavnom državljani istočnih zemalja kojima je Malta mesto pečalbe), vozači u 99% slučajeva jesu - i to samo zahvaljujući jednostavnoj činjenici da njihov sistem dobijanja dozvole za vožnju autobusa nije jednostavan. Svi ti vozači - maltežani savršeno govore Engleski (kao i svi maltežani uostalom), odlično poznaju trase i sve moguće i nemoguće objekte na Malti, uključujući i imena nekih uličica prilično udaljenih od stanica, i krajnje nebitnih za bilo koga osim mene u tom trenutku.I žene i muškarci koji voze autobuse svakom putniku daju informacije, objašnjavaju im, i pozivaju ih kada treba da siđu (ako im napomenete kada ulazite u autobus). Jednom sam nakon postavljanja pitanja ostala da stojim po navici uz vozača da bi mogao da mi kaže gde da siđem, na šta me je on poslao da sednem skroz pozadi, i kada smo stigli do stanice, ustao i doviknuo mi da treba da siđem. Najnormalnije za Maltu - ceo autobus je cekao 5-6 minuta da prođem kroz ceo autobus do prednjih vrata (jer se autobus u međuvremenu napunio) i da izađem - bez i jedne jedine reči, i smeškajući mi se usput.U Malteškim autobusima se inače ne ustaje da bi se pripremilo da se siđe na nekoj stanici. Sedite u autobusu, i pritisnete dugme koje stoji kod svakog sedišta. Ako niko ne pritisne dugme, autobus neće stati. Dakle, kada pritisnete dugme, najnormalnije je da sedite u sedištu dok autobus ne stane. Vozač mi je objasnio lepo da nije bezbedno stajati u autobusu dok se on vozi Prisustvoala sam jednom i svadji vozača i dva čoveka koji su isprakiravali/uparkiravali kola na putu autobusu. Mislila sam da će se potući, ali zapravo su bili vrlo daleko od toga....to su Maltežani...glasni, ali ne zaista spremni da prelaze granice...Sa druge strane, na Malti ume da bude ogromna guzva. U poslednjih dve nedelje to je uglavnom bilo oko 16h jer je jako puno ljudi tada islo na plazu.Tada su autobusi puni, i ljudi stoje u njima. Ako vozač oceni da je autobus pun (što je u rangu prosečno praznjikavog autobusa u Beogradu), onda neće stajati na stanice, dok neko ne zatraži da siđe. Ako tada izađe dvoje ljudi, on će dozvoliti da samo isto toliko njih uđe. Gledala sam ljude koji ostaju na stanicama i čekaju sledeći bus, bez i jedne reči žalbe, iako realno ima mesta u autobusu da svi uđu.Većina autobusa na Mati ide jednom ili dva puta u sat vremena Ima solidnog i nećnog prevoza, ali verujem da je guzva u njemu dosta velika. Ukoliko neko želi da provede odmor u razgedanju, mnogo stvari će mu zavisiti od prevoza, i najbolja stvar koju može da uradi je da izabere smeštaj baš u glavnom gradu - Valeti.Mi smo u proseku trošili oko tri sata dnevno za prevoz, a dinamika svakodnevnog putovanja je bila sledeća: hotel - lokacija za razgledanje - plaza - hotel.Ako neko ne planira da razgleda više od par dana, ili isključivo sa lokalnim agencijama, onda bi najbolje rešenje bilo da uzme hotel na samoj plaži, u zabačenijem mestu. Naizgled praktična rešenja, poput onog koje smo mi napravili su zapravo najgora opcija. Mi smo bili u Buggibi, vodeći se idejom da nećemo u najveći/veliki grad, jer hoćemo da možemo da se kupamo a da ne idemo autobusom, i da nećemo negde zabačeno da nemamo konekcije ako hoćemo da obilazimo.Na kraju smo bili u gradiću sa nikakvim plažama (svi gradići su takvi, hoteli na pažama su odvojeni), na koju ni jednom nismo sišli, i sa 6 autobuskih linija, ali koje sve zajedno vode na samo tri mesta, pa smo morale svejedno da idemo svako malo i presedamo u Mdini ili Valeti.Mdina je divan stari grad, i za njega je dovoljno par sati za obići celog (bukvalno svaku uličicu). Zove se grad tišine, nekada je bio glavni grad. U njemu restorani nisu toliko skupi, a popgled iz nekih od njih je prelep. U kombinaciji sa Mdinom može se obići i Rabat (Mdina i Rabat su zapravo spojeni, i prelaskom uulice ste vec u Rabatu), gde postoji par stvari za razgledanje. U nastavku dana može se otići do Dingli litica, ili do Blue Grotho - specifične konstelacije stena uz obalu, poznate turistički.Valeta i Meolinsko ostrvo mogu se obići u jednom celom danu, sa sve temeljnim obilascima tri objekta - Katedrale sv. Jovana sa muzejom, Muzej lepih umetnosti (Matia Preti i drugi sledbenici Karavađo škole), Grand Masters palata. Ako se želi više, potrebno je bar dva dana.Ja sam strčala narednog dana još do muzeja rata, očekujući da ću tu iskopati malo više o istoriji Malte, ali zapravo je muzej posvećen modernoj istoriji, odnosno samo poslednjih godinu dana.Ako neko ide sa decom, ovaj muzej će im biti interesantan - izloženi su i avioni, podmornice, terenska kola... Na gornjimm baštama sam ispratila pucanje iz topova, i primetih da su klinci bili oduševljeni...Arheološki muzej je takođe dobro urađen..Generalno, na Malti se vidi da je uloženo dosta u neke kulturne objekte, a ulazi su veoma povoljni 5-10 Eur u većini, sa brojnim interesantnim mestima gde je ulaz simboličnih 2 Eur (Crvena kula kod Melihe, Obilazak vojnih postrojenja ispod Gornjih bašta u Valeti...)Za Komino je dovoljno pola dana, ako i toliko (za to vreme može i da se prepešači celo, i da se okupa u čuvenoj Plavo Laguni). Možda je ipak bolje Komino obilaziti brodom...ali mi to nismo isprobavali.Gozo je priča za sebe, i danas kada bih ponovo organizovala stavila bih da barem tri dana budemo na Gozou. Za jedan dan smo uspeli da obiđemo: Viktoriju sa katedralom sv. Đorđa i Citadelom (koja se još uvek preuređuje) i podzemnim skloništima, Azurni prozor (autobus ide na svakih sat vremena do tamo), Ggantiija Hram - po njima najstariji stojeći objekat na planeti zemlji, i na kraju završili sa kupanjem na čuvenoj Ramla plaži (crvenoj). Mogla bih na Gozou provesti mnogo više, i žao mi je što nismo ostali par dana tamo...I za kraj malo o parama: Malta je uz Madeiru na više stranih sajtova navođena kao najskuplja destinacija za letovanje ove godine. Međutim, ona nije bila popunjena, cene svih izleta su bile smanjivane, stvarcice i suveniri zaista jeftini.Hrana je osim u nekim restoranima prakticno koliko i kod nas, skuplji je njihov specijalitet - zecetina (prosecna cena 12 Eur), i čorbe i supe (koje su oko 3-6 Eur). Nismo izlazile, pa ne znam kakve su cene po klubovima.Suncobrani na Meliha plaži na kojoj smo najviše bili: 3 Eur, ležaljka 4.5. Uz komplet svi dobijaju besplatnu kafu/caj.Ne mora se ništa od toga uzeti, a koristiti se blagodeti plaže (toaleti...)Ima puno imigranata, i kao u svakoj takvoj zemlji, puno mesta gde se sve može jeftinije - a posebno jesti. Samo treba malko potražiti.Na Malti ima svih nacionalnosti i religijja i niko nikoga ne gleda čudno na ulici. Taj deo je veoma prijatan.Ono na šta svi koji putuju iz Srbije, Makedonije i BIH treba obavezno da obrate pažnju je to da tamo ima jako puno naših radnika koji rade na crno. Samim tim, pasoška kontrola nije uopšte samo rutinska, posebno ako se leti iz Sofije. Ukoliko se ide u hotel/hostel - ne prave nikakav problem. Međutim, načulje uši kako neko kaže da ide "kod prijatelja", "rođaka".... i slicno. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 11, 2014 Naspavah se sada posle povratka, pa da pridodam jos par reci:Kompletan put i odmor od 11 noćenja na Malti u hotelu od 3* i jednim noćenjem u Sofiji (4*) izašao nas je oko 550 Eur po osobi.Da napomenem da može da bude i značajno manje, ukoliko se ima više vremena, i manje zahteva. Naporni period na poslu nagnao nas je da ne idemo na najjeftinije varijante, i da biramo malo komfornije uslove.Niš ekspresom od Beograda do Sofije - povratna karta je oko 45 Eur, noćni autobus polazi oko 01am, u Sofiju se stiže oko 9. Kartu treba kuputi malo ranije, mi smo 48 sati pred put dobile poslednja dva mesta u autobusu. U Sofiji je moguće ostaviti prtljag na stanici, i onda ostaje ceo dan za špartanje okolo. Wizz-ovi letovi u Sofiji kreću sa terminala br. 1, a do njega od autobuske stanice vozi taksi, po ceni od 10-13/14 Eur (zavisno od gužve u gradu). Usput smo naišli na još jedan par, i ppodelili cenu taksija, što je ispalo veoma prihvatljivo.Wizz Air karte, samo sa malim kabinskim prtljagom su izašle oko 104 Eur (kupljene 20 dana pred put). Na Maltu se sleće otprilike jedan sat pre poslednjih dnevnih autobusa, a sam prolazak kroz aerodrom je prilično brz (doduše, mi smo imale samo mali kabinski prtljag, pa ne znam kakva je situacija sa time). Propustile smo namerno pretposlednji autobus, popile kafu, i sacekale poslednji. Aerodromske linije su X1, X2, X3....X6, i voze do svih gradova na Malti. Na samom aerodromu videćete odmah da su ljudi veoma ljubazni, predusretljivi i naviknuti na turiste. Tešo je uopšte razlikovati ko jeste turista, a ko tamo živi. Srpski, makedonski i bugarski se čuju svuda na aerodromu (posle u obilascima ih nije bilo toliko).Dnevna karta za autobus je 1.5 eur, jedna vožnja je 1.3 Eur, nedeljna karta 6.5 eur.Čini mi se da je uzimanje karte od 1.3 Eur potpuno besmisleno, jer na Malti ste neprekidno u situaciji da morate da menjate planove, i kombinujete usput autobuse - jednostavno retko idu direktne linije, i često se mnogo brže stigne sa tri promene nego čekajući jednu jedinu opciju.Preko TravelRepublic-a rezervisale smo hotel na 11 noćenja u Buggibi. Hotel je bio sasvimm ok, malko stariji, ali sa divnim bazenom. Cena je bila oko 150 Eur po osobi (isto dvadesetak dana pred put). To nije bila najjeftinija opcija, ali nisam htela da rizikujemo sa slabijim smeštajem. Doručak nije bio uključen u cenu. Voda na Malti je samo tehnička voda, i krenule smo sa svešću da moramo imati odvojen novac za nju. Na forumima smo nailazile na informacije da je 1.5l od 1 do 2 Eur, pa je to u planiranju bila bitna finansijska stavka. Međutim, vrlo brzo smo po malo zavučenijim prodavnicama našle vodu po ceni od 40 centi - dvolitarke (Kristal). Takođe smo se pripremile za veće ttroškove hrane, ali smo našli mali lanac pekara gde se za 30 centi mogu kupiti divna peciva nalik nasim burecima (sa sirom, graskom...), a za 1.5 Eur obroci za poneti (lazanje, makaroni, riža). To nam je bila glavna hrana na putovanju. Na Malti je inače veoma vlažno i toplo u ovo doba godine, i mi smo pile u proseku oko 2-4 litara vode dnevno. U hotel se sme unositi sve, uključujući i hranu i piće, pa smo se vrlo lako organizovale za priručnu i usputnu ishranu. Postoji veliki broj internacionalanih restorana, od kineskih, preko japanskih, indijskih, italijanskih do "hrana sa Balkana" gostionica gde se može pojesti i sarma ako ko želi. I sama Malteška kuhinja je raznovrsna, i mešavina svega i svačega. Zečetina je svuda najskuplja, jer se vodi kao tradicionalno jelo, ali špagete sa zečetinom se mogu naći več po ceni od 4-5 eur (sasvim solidne porcije). Morska hrana i riba, na naše iznenađenje nije toliko rasprostranjena. U periodu do 19h su obroci na popustu, a od 19h idu po punim cenama na većini onih šetališta.Ponuda alkohola je raznovrsna, posebno u noćnim klubovima u kojima se ne plaća ulaz (ovo nismo proveravali). Njihovo nacionalnno pivo je Cisk, dosta gazirano, ali sasvim na mestu. Veliko točeno je oko 2.5 Eur.U celinni gledano, Malta nije posebno čista zemlja. Imaju sistem odnošenja đubreta koji je nama neshvatljiv - svi izbacuju svoje kese ispred vrata kuća, i dok hodate trotoarom, neprekidno ih zaobilazite. Takođe, pseći izmeti su u gradovima prilično česti. Ipak, Malta ne smrdi (izuzev delova ostrva gde im se reguliše kanalizacija, i kooje ćete verovatno u obilascima par puta proći).Boje Malte su cigla crvena, žuta, siva, i uz malo zelenog niskog rastinja. Drveća ima samo u uređenijim delovima. U Crvenoj kuli kod Melihe se nalazi jedna prostorija na vrhu gde se može ponešto pročitati o istoriji flore i faune u zemlji. Reč je o tome da je Malta nekada bila cela pod šumom, kojju su doseljenici sekli kako bi napravili prostora za poljoprivredu. Kako je poljoprivreda postjala sve manje zanimljiva i bitna, polja su napuštana, a sunce i vetar su činili svoje, Danas Malta praktično nema šuma, ali pre 10 godina početo je sa projektima ozelenjavanja površina, i ti rasadi se mogu videti svuda.Istorija Malte je veoma zanimljiva ljubitrljima istorije...ona je jedna od onih zemalja koja je bila žrtva svih dešavanja, i na kojj su svi ostavili svoj trag - a ona sama nije imala značajnijeg uticaja na zbivanja u svetu. Najpoznatija je istorija malteškog reda vitezova, reda sv. Jovana, o kojoj se svuda može čitati i gledati. Neki gradovi su potpuno uništeni tokom bombardovanja za vreme drugog svetskog rata, i to su nni najružniji, gde kuće i hoteli više liče na neko mesto na crnogorskom primorju, natrpane bez reda i oko malih uličica, koji prosto vrište za nekim urabinističkim planom.Tek od 1974. godine Malta je konačno i potpuno nezavisna, a 2004. je ušla u EU. Svi stanovnici govore engleski jezik, svi putokazi i objašnjenja su dvojezični, i sa te strane je veoma lako snalaziti se.Za ljubitelje prirode i neobičnih predela, zapadna Malta će biti najinteresantnija. Za one više naklonjene gradovima i kulturi, umetnosti, istočna obala će biti prioritet, gde se gradovi nižu i nastavljaju jedan na drugi.Jedina mapa sa autobuskim rutama kojju smo uspeli da nađemo je ona jednostavna sa šaltera turističkih informacija. Na njoj nema stanica, već samo okvirnih putanja prevoza, ali nisu sve linije njome obuhvaćene. Ipak, sasvim je dovoljna za snalaženje, posebno uzevši u obzir turističku informisanost i predusretljivost vozača.Sa dosta pešačkog iskustva, moja fantazija Malte je uključivala dosta pešačkih tura. Zaista, kada gledate karte unapred - odmah zapazite da su udaljenosti između gradova vazdušnim linijama oko 4-5km. Deluje logično, posebno ako volite suvlje pejzaže kao ja, isplanirate da ispešačite malo. Na kraju krajeva - i same dimanzije ostrva 25*15 km, vas navide na pomisao da bi super bilo sa jedne strane preći na drugu, uzduž i popreko prolaziti pešaka sve te divvne predele sa slika... Onda čim stignete na stanicu shvatite da autobusu treba 35 do 50 minuta da pređe te udaljenosti,i pomislite "hajde da ja ipak za prvi put krenem autobusom"....posle prvih vožnja shvatite da fantazija pešačenja po ovom ostrvu nije nimalo lako ostvariva. Iako Malta nema planina, veoma je brdovita, izvan puteva neuređena, a na putevima teška za hodanje, jer na većini nema trotoara. Po zapadnoj obali se može pešačiti veoma lepo, ali centralna i istočna Malta je vrlo nezgodna za takve egzibicije. Postoje hop on hop off autobusi, tri linije i četvrta na ostrvu Gozo. Kada gledate preko interneta cene su oko 17 Eur dnevna karta. Na licu mesta mogu se naći i za 15 eur, a ima i akcija - tri linije po ceni jedne.Izgleda da je globalna kriza ostavila značajan trag na Malti, jer većina cena je na licu mesta manja od onih koje stoje na internetu i koje se mogu naći na forumima. Dok šetate, videćete mnoge lokalne turističke agencije za izete koje su zatvorene, mnogo stanova i kuća na prodaju. Čini mi se da je ovo dobro vreme za posećivanje Malt u lowcost varijantama, jer interesovanje zapadnih turista izgleda splašnjava (i pored zvaničnog obaveštenja da je Malta jedna od najskupljih destinacija za odmor 2014. godine).Od Malte se trajektom ide na ostrvo Gozo. Povratna karta je 4.65 Eur. Kada idete sa Malte, karte se ne proveravaju (iako se mogu kupiti odmah, što smo mi i uradile, da bi izbegle guzvu u povratku). U povratku se inače kupuju karte, i samo sa njima se može proći na trajekt. Autobuske karte (dnevne, nedeljne...) sa Malte ne važe na Gozou, i moraju se kupiti nove. To se, kao i na Malti može uraditi na automatu, ili prilikom ulaska u autobus kod vozača. Cene su iste (1,5 Eur dnevna karta), ali ima i opcija dvočasovne karte od 1 Eur.Kada pređete na Gozo shvatićete da se i na njemu dešava isto što i na Malti - koje god mesto da odaberete da zastanete i malko se odmorite - okrenete li se u krug oko sebe, videćete bar 3 interesantna zdanja, ili prirodne egzibicije do koje ćete želeti da prošetate. I to je neki glavni utisak sa Malte - jednostavno nikada nemate dovoljno vremena da obiđete sve što bi ste želeli.Dominiraju katedrale (na toj malojj površini ima ukupno 360 crkava, jedna dzamija i jedna pravoslavna crkva), zatim tvrđave iz najrazličitijih perioda, i najrazličitijih dimanzija, koje su generalno dobro očuvane, a neke pretvorene u prave male muzeje, kao i prirodne lepote - posebno za one koji vole neobicne igre kamena, zemlje i mora. U gotovo svakom gradu postoji bar jedna lokacija sa podzemnim lagumima, od onih starih više stotina godina, do onih pravljenih u II Svetskom ratu, u koje se možete spuštati i obilaziti ih.Katedrale i crkve su priča za sebe. Dominiraju "ženske" katedrale (najpoznatija je ipak "muška" crkva Sv. Jovana u Valeti, i crkva sv. Đorđa u Viktoriji na Gozou) ali interesantna je i Rotunda katedrala u Mosti (veliki broj autbusa prolazi pored nje, pa svakako vredi iskočiti iz nekog od njih na pola sata i pogledati je). Zovu je još i Panteon Malte, jer je pravljena po istom principu, i spada u najvece u Evropi i svetu. Tokom drugog sveta na nju je pala bomba, koja nije eksplodirala, i koja se i dalje čuva u njoj, pa je možete videti i slikati se sa njom. Ulazi u crkve se samo ponegde naplaćuju (sv. Jovan, crkva u citadeli Viktorije...), a dozvojeno je fotografisanje svuda - uglavnom bez blica. Na ulazu skoro svake crkve se nalazi kutija sa maramama za žene, koje se besplatno uzimaju. Očekuje se da se prekriju ramena, što uglavnom svi u rade, žmureći na oba oka kada su u pitanju kratki šorcevi - koje niko ne registruje. Videla sam čak i da su neke britanke ulazile samo u donjim delovima kupacih kostima (nisu im se osušili :-D)Suveniri na Malti su najraznovrsniji suveniri koje sam ikada videla. Prisutne su sve vrste magneta, pakovanja hrane i uzoraka hrane i likera, svi mogući odevni predmeti i tekstili, i to po veomma pristupačnim cenama (nižim svakako od zapadne Evrope).Poznati su njihovi likeri od neobičnog bilja, a najpopularniji su likeri od kaktusa. Na ostrvu gozo se gaje pčele, i taj med možete naći svuda.Sirevi raznihh vrsta i neobičnih ukusa su veomm rasporstranjeni, i takođe ih možete naći za nekoliko eura u malim teglicama.U centru Malte (otprilike, blizu Mdine i Rabata) nalazi se selo zanata, gde možete kupiti sve ono pto oni tradicionalno prave - a to su pored zanimljive hrane i pića, i: filigrnaski nakit, stakleni predmeti, ručno rađena čipka i drugo. takođe možete videti i kako se te sve stvari prave (duvanje stakla, izrada filigrana, tkanje i heklanje...)Ja nemam neku naviku kupovina suvenira, i mislim da sam po prvi put u životu zažalila zbog toga što putujem samo sa malim ručnim prtljagom - nešto u tim suvenirima mi se učinilo jako privlačnim (ili sam možda zaista potpala pod uticaj njihovog sutpilnog marketinnga :-D)U Valeti je većina stvari najjeftinija, na naše veliko čuđenje (to je ipak glavni turistički centar). Kupile smo divne filigranske minđuše (srebro), a cene su veoma povoljne - od 4 Eur se mogu naći sasvim lepe).Iznenađujuće niske cene su i u prodavnicama na aerodromu. Njihovi neobični ikeri su na primer tu jeftiniji nego bilo gde drugo - što je bilo stvarno osvežajuće, obzirom na to da se stvari kupljene u free shopovima više ne računaju u prtljag, i možete se bahatiti koliko želite Plaže na Malti su veoma raznovrsne, ali do većine se ide autobusom. Mi smo najviše bboravile na plaži u Melihi, koja je od sitnog peska, sa vrlo postepenim povećavajem dubjine. Pre podne smo bili samo jednom, i voda je bila mutnija, sa biljčicama. U poslepodnevnim satima je beskrajno čista i bistra. Izuzetno je slana svuda oko ostrva. Malta je inače poznata po vodenim strujama, i čak i ako ne plivate, već šetate kroz vodu, osetićete da se na svakih 5-10 metara smenjuje hladna i topla. U plivanju to ume baš da preseče...Takođe, čitala sam pre puta da na Malti ima jako puno meduza. Uz obalu su postavljena obaveštenja o njima, slike različitih vrsta, i uputstva za ponašanje u slučaju da se sretnete sa nekom od njih.Međutim, mi nismo videle ni jednu za svih 12 dana. Nismo neki plivači, nismo provodile ni puno vremena na plažama, ali niti smo videle niti čule da je neko imao bliži susret - od ljudi sa kojma smo povremeno ćaskali usput.Plaže su generalno dobro zaštićene i ograđene. Skuteri i sportovi na vodi su uvek odvojeni od kupačkih delova. Ronioca ima dosta, posebno na zapadnoj strani ostrva i na Gozou.Cene na plažama su sasvim pristojne: u kaficu u Melihi na plazi kapucino je 1,7 Eur, porcija pomfrita ili Onion ringsa 1,9 Eur. Vodu ipak ne treba kupovati na plazi, i vecina ljudi uz jlo izvlaci svoje flasice vode.Svi uglavnom nose svoju vodu svuda, i vrlo brzo se i sami naviknete na to.Gledano u celini, Malta je ispala divna destinacija za letovanje, jeftinija mnogo od agencijski ponuđenih aranžmana, a opet na solidnom nivou komfora. Ima puno stvari za videti i isprobati. Ja sam planirala i na jahačke izlete, i na obilaske nekih mesta kanuima, ali jednostavno nije bilo vremena (iako same te stvari nisu posebno skupe...oko 20 Eur u proseku na licu mesta, a moguce je i cenkanje).Klima jeste malo napornija za nas koji volimo suvlji vazduh, ali obzirom da je i Beograd ove godine toliko vlažan i sparav, Malta je zapravo bila sasvim prigodna destinacija Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 11, 2014 Hvala na detaljnom opisu. Baš si se potrudila, bilo je uživanje čitati. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 11, 2014 (edited) Јако занимљиво Једно можда глупо питање, постоји ли на тим острвима неки осећај клаустрофобије... онако, гомила људи на малом простору? Edited August 11, 2014 by Relja Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 12, 2014 @HermesaSuper je putopis Ja planiram duzi odmor u septembru na Malti i jos uvek nisam odlucila za smestaj. Cas mi se cini da je najbolje biti u Bugibbi/Quawri a cas u Sliemi. Dvoje nas je i zelimo i da se kupamo i da obilazimo, pritom smo veliki ranoranioci i pesaci. Sto se tice plaza, ne smeta nam kakva god da je, pesak nam nije prioritet tako da stene deluju skroz super. (Na takvim plazama sam se uostalom kupala na Jadranskom moru.)Koliko vam je u proseku trebalo iz Bugibbe do npr Golden Bay plaze, ili Valete za obilazak? Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 12, 2014 Hvala dragi putnici Nije to putopis, ne znam ja jnih da pisem - ovo je vise kao komentar da ljudi znaju sta ih ceka... Sada tek videh koliko slovnih gresaka napravih, kad se malko vratih u normalu...Da ispravim onu najvazniju: Muzej rata u Valeti pokriva poslednjih 100 godia istorije, a ne poslednju jednu godinu kao sto napisah Relja, da mi je neko prosle godine rekao da cu u Maltu, pitala bih ga isto sto i ti mene Ali finansije i uslovi putovanja cine svoje (ipak zenama nije lako da se zapute same u siroka prostranstva koja bi rado istrazivale ) Meni je veci deo Evrope malko klaustrofobican, ali bezbedan je i lak za snalazenje... resim osecaj klaustrofobije tako sto sednem u autobus, voz ili trajekt/brod, pa i ispesacim malo - umesto u avion...pa dok se navozam i stignem gde sam posla...dobijem utisak prostora Na Malti je bilo prilicno interesantno da su kulturne, umetnicke i istorijske lokacije bile uglavnom prazne (Izuzev katedrale sv. Jovana i jos par mesta bilo bi jos 10-15 ljudi sa nama). Mislim da je to do perioda (vrhunac kupačke sezone). U našem hotelu smo viđali Britance koji su po ceo celcati dan provodili na bazenu...jednostavno ovo je bilo vreme za drugačiji odmor, što je bilo vrlo prijatno za nas istraživače Cocteau,Mislim da ste odabrali mozda i najbolji period za Maltu. Verujem da ce voda biti izuzetno topla (vec sada je bila kao u Crvenom moru, ako uhvatis toplu struju u plivanju )Rano ustajanje je ono sto je nas mnogo puta izvuklo i spasilo da uspemo da obidjemo sve sto smo htele, jer su jutarnji autobusi bili prazni. Ne znam da li ce tako biti i kada im pocnu skole, fakulteti, poslovi...Iz Buggibe je potrebno oko 45 minuta voznje do Valette, ako ides autobusima 41 ili 42. Nešto manje ako ideš sa 45, a ako kojim slučajem zapadneš u broj 37 (kao mi jednom) - više od sat vremena.Računaj da autobus čekaš oko 20 minuta, ako imaš fiksno vreme za stizanje.Do Golden Bay-a nismo išle, ali evo gledam sada kartu, i vidim da smo bile blizu - cenim da je oko 30 minuta ili manje (ima direktan autobus).Što se Slieme tiče, ona ima mali problem - a to je da ni jedan autobus ne polazi baš iz nje (po ovoj karti koju imam, moguce je i da ima u realnosti). Ako je karta u tom delu ispravna, znači da ako se autobus "napuni" na stanicama ranije, on nece stajati na stanici u njoj, ma koliko ljudi tu stajali i mahali. Kako se ona nalazi između Valete koja je najveci autobuski centar, i odakle krecu svi autobusi, i gde ima najvise turista, i St. Juliansa sa Pacevillom - verovatno cete morati da se penjete redovno do Valete na početnu stancu i tu hvatate prevoz. Koliko se secam, taj put je mahom u hladovini, ima i drveca...ide se oko Meolinskog poluostrva pa uzbrdo do okretnice...mozda nekih pola sata -40 minuta pesaka (ne drzi me za rec, prosla sam ga samo autobusom). Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 13, 2014 Pre svega, sve pohvale Hermesi za prenesena iskustva sa Malte. U julu ove godine sam i sâm bio tamo i verujem da će neko teško verodostojne preneti utiske sa Malte Od Buggibe do Goldan Bay direktno vozi autobuska linija broj 223. Vožnja traje oko pola sata i prevoz je kako busevima tako i mini busevima. Na nekoliko stotina metara od prelopog Golden Bay-a nalazi se isto tako, ako ne i lepši Riviera Bay. Oba zaliva imaju uređene peščane plaže, s tim što je Golden nešto uređeniji - ima više restorana, a u tu je i veliki hotelski kompleks. Kako sam bio u kampu koji se nalazi u Golden Bay-u (odmah iza high class hotela, eh kamperske ironije) gotovo svaki dan sam pre podne provodio na jednoj od te dve plaže. Posle podne toliko upekne sunce da po meni nema mnogo smisla pretvarati se u čvarak. Ono što je takođe često na Malti jeste vetar. Prvih dana mi je bilo neobično što drveće raste do metar i po u visinu posle čega nastavlja rast u horizontali - i to svako drvo u istom pravcu. Kada je počeo da duva vetar saznao sam i zašto je tako Kada je vetrovito (a zna da traje i danima bez prestanka) plivanje nije moguće, ali je tada još zabavnije jer mnogo ljudi stoji u plićoj vodi i hvata talase, odnosno razbijaja se o talase . Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 13, 2014 Hvala za preporuku za Riviera Bay. Moja je zelja da odemo na plazu Gnejna koja je "ispod" navedenih plaza ali ima malo vise da se pesaci, no fotografije stena koje videh mi govore da bi vredelo Jedino sta mi se ne svidja toliko je sto nigde na plazama nema prirodnog hlada, ali valjda cemo preziveti - ovo mi je prvi put da idem negde gde nemam drvo ispod kog cu sedeti kad postane toplo.Uzela sam nam smestaj u Qawri, koja na mapi izgleda kao deo Bugibbe, verovatno se samo taj deo naselja zove tako. Jos tri nedelje i - uzivanje. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 13, 2014 Nema na čemu. Kada postane toplo, možeš ići u obilazak - taman dok stigneš gradskim busom (koji su inače veoma prijatni) sunce će zaći Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 13, 2014 Do Gnejne ti idu autobusi iz Melihe i Ćirkewwe, snaći ćeš se lako Qawra, Buggiba, St. Pauls Bay - sve je to isto, posebno ako nemas problema sa pesacenjem Od aerodroma isto hvatas X1, a posle cete naci mapu autobuskih linija negde, pa cete se snaci Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 5, 2015 Pozdrav svima, krajem marta postoji mogucnost da idem na Maltu pa me interesuje par stvari. Prvo, koji je najjeftiniji nacin da se stigne tamo? Znam za avion da ispadne oko 110e (s prtljagom mozda i skuplje), sad me zanima da l je eventualno vozom ili mozda kolima isplativo ici? Isli bi u St. Julians, tj. tamo bi bili smesteni, pa ako neko zna kakva je atmosfera, da l je zivo tamo u tom nekom periodu, druga polovina marta? Posto, nas cetvoro bi isli tamo iskljucivo radi provoda i Maltezanki Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 21, 2015 Bio na Malti pre nedelju dana sa zenom i 2godisnjim sinom pa da malo updatujemo temo. Bili u Mellihi bay sto nije isto sto i Mellieha koja se nalazi na brdu. Smestaj u Luna holiday complex, nije bilo lose, za te pare ne moze se dobiti nista bolje.Plaza nije losa, temperatura vode u maju je ok moze se kupati. Iskreno nisam to ocekivao ali i u bazenu bude voda dovoljno topla a ja nisam jedan od onih "ruskih" kupaca. 4 evra lezaljka, 2 evra suncobran, nema guzve u pred sezoni i dovoljno mesta ako cete da se suncate na peskiru. Sunce pece vec od 10 ujutru vrlo je jako pa pamet u glavu.inace dosta Srba i nasih ljudi radi tamo po restoranima, hotelima, marketima, ma svugde ali turista slabije. I sam Popaj u popajevom selu je Crnogorac a Oliva iz Bosne. Najvise ima naravno Engleza i mnogo Danaca. U melihi postoji cak komplex koji se zove dansko selo.Autobusi: od 1 jula se uvode nove karte i nove cene tako da ce oni koji nemaju maltesku id placati 20 eura za nedelju dana ili 2 eura za 2satnu voznju, sto je mnogo u odnosu na sadasnjih 6,5 eura za nedelju dana. Aerodromski autobusi koji nose oznaku X ni po cemu se ne razlikuju od obicnih koji su kao GSP. Ako je autobus pun vozac ce samo proci pored i ostacete da cekate drugi bus. Cene : Pa rekao bih skupo. Ono sto me je nerviralo u Melihi je da u tom delu kod obale nisam mogao da nadjem npr neku gotovu salatu, neki baget ili nesto za pojesti na brzinu u marketima. 12 litara vode je 3 evra, Pizze od 7 pa navise. Pivo u restoranu 2,5, u marketu cini mi se oko evro.Nocni zivot nisam isprobavao a u Melihi bay ga i nema. Pitajte ako vas jos nesto interesuje. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 21, 2015 Steta za poskupljenje prevoza, meni je ta cena od 6.5 Eur za 7 dana vozikanja bio divan gest Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 22, 2015 Šteta je i što nema više onih starih autobusa. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 21, 2016 Planiram sa dva drugara da u junu posetimo Maltu,razlog lepo mesto za obici a opet koliko vidim ima i posla...Citao sam dosta na netu pa ako moze neko ko je na Malti licno bio.Cene smestaja,hrana,engleski jezik koji nivo i slicno.Kao i cene avionske karte. Cilj je da negde duze letujemo a da uspemo zaradimo za duzi boravak,jer ipak sa platama od 20-tak hiljada za duza letovanja necemo nikad lovu skupiti,zato pitam i za posao. Hvala unapred! Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 21, 2016 Cao, ja sam bila sa muzem na Malti prosle godine u prolece 5 dana, u gradu Biggiba, koji bi mogao da se zove i Smederevo, jer je prepun nasih ljudi! Mi smo isli sa Sicilije i karte su bile po 100e povratna (to je bila neka promocija AirMalta) ali sam tamo cula da nasi ljudi putuju preko Rumunije, verovatno Bukurest, ako se dobro secam.. Hm mozda je ipak bila Sofija.. Ne znam, ali pogledaj takve kombinacije, mozda Budimpesta, ali ima od negde blizu nama jevtin let. Smestaj smo platili 113 eura u hotelu sa 3 zvezdice. Ali kazu da moze stan da se iznajmi ako se iznajmljuje mesecno za mnogo povoljnije! Imas na FB grupu Srbi na Malti ili tako nesto Srpski centar na Malti pa eto obrati se njima. Ja pratim, jer bih bas zelela da se tamo vratim i neko vreme zivim tamo. Mozda je samo masta.. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2016 Masta ili nesto drugo..ali te male drzave su dosta primamljive,male a opet specificne i ima dosta za videti.Koliko sam citao netom mnogi dele isto misljenje pa se vracaju Malti. Reply Quote Share this post Link to post Share on other sites